اپل موزیک (Apple Music : اپل میوزیک) یک سرویس پخش موسیقی، صدا و ویدئو است که توسط کاربران شرکت اپل توسعه یافته است، موسیقی را انتخاب می کنند تا به دستگاه خود در تقاضا جریان دهند، یا می توانند به لیست های پخش موجود گوش دهند. این سرویس همچنین شامل ایستگاه های رادیویی اینترنتی اپل موزیک ۱، اپل موزیک بازدید، و اپل موزیک کانتری است که به صورت زنده به بیش از ۲۰۰ کشور در روز ۲۴ ساعت پخش می شود. این سرویس در ۸ ژوئن ۲۰۱۵ اعلام شد و در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ راه اندازی شد. مشترکان جدید یک ماه رایگان یا شش ماه محاکمه رایگان با خرید محصولات انتخاب قبل از این سرویس نیاز به اشتراک ماهانه دریافت می کنند
در اصل به شدت یک سرویس موسیقی، اپل موزیک در سال ۲۰۱۶ شروع به گسترش به ویدئو کرد. جیمی ایواین اجرایی اعلام کرده است که قصد این سرویس تبدیل شدن به یک «سکوی فرهنگی» است و بنا به گزارش ها اپل می خواهد این سرویس یک «فروشگاه یک توقفی برای فرهنگ پاپ» باشد. این شرکت فعالانه در تولید و خرید محتوای ویدئویی سرمایه گذاری زیادی می کند، هم از نظر موزیک ویدئوها و هم از نظر فیلم کنسرت که از انتشار موسیقی حمایت می کنند و همچنین سریال های وب و فیلم های بلند.
نسخه اصلی iOS اپل موزیک نقدهای مختلطی دریافت کرد، با انتقاداتی که به سمت یک رابط کاربری هدایت می شد که «شهودی نیست» تلقی می شد. با این حال، آن را برای curation لیست پخش آن، کتابخانه گسترده ای از آهنگ ها به جریان، و ادغام آن با دیگر دستگاه ها و خدمات اپل مورد ستایش قرار گرفت. در iOS 10، این برنامه طراحی مجدد قابل توجهی دریافت کرد، که بررسی های مثبتی برای یک رابط به روز شده با درهم و برهمی کمتر، ناوبری بهبود یافته، و تأکید بزرگتر بر کتابخانه های کاربران دریافت کرد. اپل موزیک پس از راه اندازی به سرعت محبوبیت خود را به دست آورد و تنها در شش ماه از نقطه عطف ۱۰ میلیون مشترک گذشت. این سرویس تا فوریه ۲۰۲۲ دارای ۹۸ میلیون مشترک در سراسر جهان است. در عین حال اپل موزیک به طور پیوسته به کتابخانه خود اضافه کرده و در ۳ اکتبر ۲۰۲۲ به نقطه عطفی از ۱۰۰ میلیون آهنگ در کاتالوگ خود رسیده است.
اپل موزیک به کاربران اجازه می دهد تا بیش از ۹۰ میلیون آهنگ را در تقاضا به دستگاه خود جریان دهند. این سرویس ارائه می دهد لیست پخش curated توسط کارشناسان موسیقی و توصیه های متناسب با ترجیح موسیقی کاربران. [۳] این سرویس سه ایستگاه رادیویی زنده ۲۴ ساعته را فراهم می کند: اپل موزیک ۱ به رهبری دی جی زین لو، اپل موزیک بازدیدز، و اپل موزیک کانتری که در بیش از ۱۰۰ کشور پخش می شود. [4] سرویس رادیو موسیقی اپل برای همه کاربران، حتی بدون اشتراک اپل موزیک رایگان است. مشترکان اپل موزیک می توانند پروفایلی ایجاد کنند تا موسیقی خود را با دوستان به اشتراک بگذارند و کاربران دیگر را دنبال کنند تا موسیقی ای را که به طور منظم به آن گوش می دهند مشاهده کنند. [5] استفاده اپل موزیک از آی کلود که با آهنگ های یک کاربر با آهنگ های یافت شده در این سرویس مطابقت دارد، به کاربران این امکان را می دهد که کتابخانه موسیقی آی تیونز خود را با کتابخانه اپل موزیک خود ترکیب کنند و همه در یک مکان به موسیقی خود گوش دهند
علاوه بر این، این سرویس به شدت به خدمات خود اپل در خانه مانند دستیار صدای شخصی خود سیری و همچنین پروتکل جریان صوتی و تصویری خود را AirPlay یکپارچه شده است. تا اواخر سال ۲۰۱۹ کاربران همچنین توانایی دسترسی به نسخه کامل اپل موزیک را از طریق یک پخش کننده وب طراحی شده توسط اپل در بتا دارند.
رابط اپل موزیک از پنج زبانه تشکیل شده است: “کتابخانه”، “گوش کن”، “مرور”، “رادیو”، و “جستجو”. زبانه “کتابخانه” مجموعه موسیقی کاربر را نشان می دهد، با گزینه هایی برای مشاهده آهنگ های “لیست پخش”، “هنرمندان”، “آلبوم ها”، “آهنگ ها”، یا “موسیقی دانلود شده”. در زیر این گزینه ها، زبانه همچنین موسیقی را نشان می دهد که به تازگی به کتابخانه کاربر اضافه شده است. زبانه “گوش کن” موسیقی را برای کاربر بر اساس سلیقه موسیقی شان توصیه می کند. انتخاب های کارشناسان انسانی مکمل curation الگوریتمی هستند، در حالی که کاربران قادر به آهنگ های “Like” و “Dislike” برای بهبود بیشتر پیشنهادهای موسیقی هستند. “مرور” نشان می دهد انتشار آلبوم جدید از هنرمندان، لیست پخش curated توسط تیم موسیقی اپل، انتشار آلبوم های آینده، و همچنین رده های مختلف از جمله “ژانرها”، “خلق و خو”، “جدول بالا”، و “موزیک ویدئوها” و زبانه “رادیو” شامل رادیو موسیقی اپل و دیگر ایستگاه های رادیویی است که بسته به ترجیح کاربر، موسیقی خاص ژانر یا مربوط به هنرمند را پخش می کنند. بر خلاف خدمات رادیویی سنتی، ویژگی رادیویی در اپل موزیک به کاربران اجازه می دهد تا از آهنگ ها بگذرند، آهنگ هایی را که قبلاً در ایستگاه پخش شده بود مشاهده کنند و همچنین آهنگ هایی را که بعد از آن پخش می شدند مشاهده کنند. زبانه “جستجو” دارای یک جعبه جستجو است که در آن کاربران می توانند هنرمندان، آلبوم ها، کاربران اپل موزیک، یا آهنگ ها را با نام یا با اشعار جستجو کنند. [6] در زیر جعبه جستجو، فهرستی از جستجوهای اخیر کاربر و جستجوهای رونده کلی در این سرویس نشان داده شده است.
هنگامی که یک آهنگ در حال پخش است، یک نوار “در حال حاضر بازی” در بالای نوار ناوبری پایین ظاهر می شود. هنگامی که مشاهده شد، بخش Now Playing به کاربران اجازه می دهد تا یک آهنگ را به کتابخانه خود اضافه کنند، آن را به دستگاه خود دانلود کنند و آهنگ را دوست داشته یا دوست ندارند تا پیشنهادها را در زبانه “گوش کن” بهبود بخشند. از دیگر کارکردهای بخش «حالا نواختن» می توان به توانایی کنترل آنچه موسیقی بعد از آن می نوازد و آهنگ ها را روی زدن یا تکرار قرار می دهد اشاره کرد. علاوه بر این، کاربران می توانند اشعار زنده آهنگی را که از طریق کارت پخش در حال حاضر به آن گوش می دهند، مشاهده کنند که اشعار آهنگ را به صورت زنده با زمان در حالی که برای کاربر بازی می کند، نمایش می دهد. [7]
هر صفحه هنرمند شامل یک بنر پروفایل و یک دکمه “بازی” است که به طور خودکار یک ایستگاه رادیویی بر اساس اطراف هنرمند ایجاد می کند. صفحات هنرمند همچنین شامل بخش هایی برای انتشار های برجسته، آلبوم ها، تک آهنگ ها، آهنگ های برتر، و اطلاعات پس زمینه آن ها است. کاربران اپل موزیک می توانند پروفایل خود را در این سرویس ایجاد کنند و به این ترتیب به آن ها این امکان را می دهد که کاربران دیگر را دنبال کنند و ببینند پیروانشان به چه موسیقی گوش می دهند. [8]
کاربران همچنین این توانایی را دارند که پخش شده ترین آهنگ ها، هنرمندان و آلبوم های کل سال خود را از طریق ویژگی ای به نام پخش موسیقی اپل که در زبانه “گوش کن” قابل دسترسی است، مشاهده کنند.[۹]این سرویس سازگار با دستگاه های iOS در حال اجرا نسخه 8.4 یا بعد از آن،[10] دستگاه های iPadOS در حال اجرا نسخه 13.0 یا بعد از آن، برنامه موسیقی در macOS کاتالینا و یا بعد از آن، iTunes نسخه 12.2 یا بعد از آن برای رایانه های شخصی ویندوز،[11] و همچنین اپل دیده بان، اپل تلویزیون، اپل کارپلی، و اپل HomePod. [10] همچنین برای دستگاه های آندروید در حال اجرا نسخه 4.3 یا بعد از آن، دستگاه های ChromeOS، دستگاه های آمازون اکو، و بلندگوهای Sonos در دسترس است. برای دستگاه های بدون برنامه بومی، اپل موزیک در وب با یک پخش کننده وب در بتا در دسترس است. سونی در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که اپل موزیک در پلی استیشن ۵ در دسترس قرار خواهد گرفت. [۱۳] در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲، اپل موزیک برای ایکس باک وان و ایکس باک سری ایکس/اس در دسترس قرار گرفت.[۱۴]
قبل از اپل موزیک، آی پاد و آی تیونز این شرکت به خاطر داشتن «انقلابی در موسیقی دیجیتال» شناخته شده بودند. [۱۵] مدیر عامل سابق اپل استیو جابز شناخته شده بود که با ایده خدمات اشتراک موسیقی مخالف است. هنگامی که اپل در سال ۲۰۱۴ سازنده تجهیزات صوتی بیتس الکترونیکس را خریداری کرد، اپل مالکیت سرویس خود بیتس بیتس موزیک را به دست آورد و ایان راجرز مدیر عامل موسیقی بیتس را مسئول سرویس رادیویی آی تیونز کرد. [18] Business Insider بعدها گزارش داد که اپل قصد دارد این دو سرویس را ادغام کند. اپل همچنین استخدام اشاره کرد نیوزیلند متولد رادیو بریتانیا دی جی زین لو به عنوان متصدی موسیقی خدمت می کنند. [19]
پس از یک دوره شایعات و پیش بینی، داگ موریس مدیر عامل موسیقی سونی در ۷ ژوئن ۲۰۱۵ تأیید کرد که اپل قصد دارد یک سرویس استریم موسیقی را اعلام کند و گفت «فردا اتفاق می افتد»[۲۰] با پرتاب در اواخر ماه. [3] موریس چندین بار تاکید کرد که او ترجیح می دهد جریان پرداخت شده به عنوان مخالف با حمایت آگهی، از دیدگاه مالی است. علاوه بر این، موریس گفت که انتظار دارد این سرویس «نقطه اوج» باشد تا رشد جریان را تسریع کند، همراه با این استدلال که اپل «۱۷۸ میلیارد دلار در بانک دارد. و آنها ۸۰۰ میلیون کارت اعتباری در آی تیونز دارند.” در مقابل اسپاتیفای، که “هرگز واقعاً تبلیغ نکرد چون هرگز سودآور نبوده است”. موریس بیشتر استدلال کرد که “اپل این را مانند دیوانه ترویج و من فکر می کنم که اثر هاله در کسب و کار جریان داشته باشد. افزایش جزر و مد تمام قایق ها را بلند خواهد کرد. این آغاز یک لحظه شگفت انگیز برای صنعت ماست.” [20]
معرفی اپل موزیک
Apple Music یک سرویس پخش موسیقی ، صوتی و تصویری است که توسط Apple Inc توسعه داده شده است. کاربران موسیقی را برای پخش به دستگاه خود بر اساس تقاضا انتخاب می کنند ، یا می توانند به لیست پخش موجود گوش دهند. این سرویس همچنین شامل ایستگاه های رادیویی اینترنتی Apple Music 1 ، Apple Music Hits و Apple Music Country است که 24 ساعت در روز به بیش از 200 کشور پخش می شود. این سرویس در تاریخ 8 ژوئن 2015 اعلام شد و در تاریخ 30 ژوئن 2015 راه اندازی شد. مشترکان جدید یک ماه آزمایشی رایگان یا شش ماهه رایگان با خرید محصولات انتخاب شده قبل از نیاز به اشتراک ماهانه دریافت می کنند.
در اصل یک سرویس موسیقی بود ، اپل موسیقی در سال 2016 شروع به گسترش به ویدئو کرد. مدیر اجرایی جیمی ایووین اعلام کرده است که قصد این سرویس تبدیل شدن به یک “پلتفرم فرهنگی” است و اپل گزارش داده است که می خواهد این سرویس “یک فروشگاه یکپارچه برای فرهنگ پاپ”باشد. این شرکت به طور فعال در تولید و خرید محتوای ویدئویی سرمایه گذاری می کند ، هم از نظر فیلم های موسیقی و هم از فیلم های کنسرت که از انتشار موسیقی و همچنین سریال های وب و فیلم های بلند پشتیبانی می کنند.
نسخه اصلی iOS Apple Music بررسی های متفاوتی را دریافت کرد ، با انتقاداتی که به سمت رابط کاربری “نه بصری”در نظر گرفته می شد. با این حال ، برای تهیه لیست پخش ، کتابخانه گسترده ای از آهنگ ها برای پخش و ادغام آن با سایر دستگاه ها و خدمات اپل مورد ستایش قرار گرفت. در iOS 10 ، برنامه یک طراحی مجدد قابل توجه دریافت کرد که بررسی های مثبت برای یک رابط به روز شده با هرج و مرج کمتر ، ناوبری بهبود یافته و تاکید بیشتری بر کتابخانه های کاربران دریافت کرد. اپل موزیک پس از راه اندازی آن به سرعت محبوبیت پیدا کرد و تنها در شش ماه از نقطه عطف 10 میلیون مشترک عبور کرد. اگرچه اپل مبلغ مشترکین پرداخت شده را فاش نمی کند ، شرکت تحقیقاتی Midia Research آن را 78 میلیون نفر از نوامبر 2021 تخمین زده است.[1] [2] از اکتبر 2022 ، اپل موزیک در اکتبر 2022 به نقطه عطف 100 میلیون آهنگ در کاتالوگ پخش خود رسید.[3]
توضیحات [ویرایش]
Apple Music به کاربران اجازه می دهد تا بیش از 100 میلیون آهنگ را به دستگاه خود بر اساس تقاضا پخش کنند. این سرویس لیست پخش های انتخاب شده توسط کارشناسان موسیقی و توصیه های متناسب با ترجیح موسیقی کاربران را ارائه می دهد.[4] این سرویس سه ایستگاه رادیویی زنده 24 ساعته را ارائه می دهد: Apple Music 1 ، به رهبری دی جی زین لو ، Apple Music Hits و Apple Music Country ، که در بیش از 100 کشور پخش می شود.[5] سرویس رادیو موسیقی اپل حتی بدون اشتراک Apple Music برای همه کاربران رایگان است. مشترکان Apple Music می توانند یک پروفایل برای به اشتراک گذاشتن موسیقی خود با دوستان و دنبال کردن کاربران دیگر برای مشاهده موسیقی که به طور منظم گوش می دهند ایجاد کنند.[6] استفاده اپل موزیک از iCloud ، که آهنگ های کاربران را با آهنگ های موجود در سرویس مطابقت می دهد ، به کاربران اجازه می دهد کتابخانه موسیقی آی تیونز خود را با کتابخانه موسیقی اپل ترکیب کنند و به موسیقی خود همه در یک مکان گوش دهند. علاوه بر این ، این سرویس به شدت در خدمات داخلی اپل مانند دستیار صوتی شخصی آنها سیری و همچنین پخش پروتکل پخش صوتی و تصویری آنها ادغام شده است. از اواخر سال 2019 ، کاربران همچنین توانایی دسترسی به نسخه کامل موسیقی اپل را از طریق یک پخش کننده وب طراحی شده توسط اپل در بتا دارند.
رابط Apple Music شامل پنج تب است:” کتابخانه ” ، “گوش کن” ، “مرور” ، ” رادیو “و”جستجو”. برگه ” کتابخانه “مجموعه موسیقی کاربر را با گزینه هایی برای مشاهده آهنگ های” لیست پخش ” ، “هنرمندان” ، “آلبوم ها” ، ” آهنگ ها “یا”موسیقی دانلود شده” نشان می دهد. در زیر این گزینه ها ، برگه همچنین موسیقی اضافه شده به کتابخانه کاربر را نشان می دهد. برگه “Listen Now” موسیقی را بر اساس سلیقه موسیقی خود برای کاربر توصیه می کند. انتخاب های کارشناسان انسانی تکمیل کننده مدیریت الگوریتم است ، در حالی که کاربران قادر به “دوست داشتن” و “دوست نداشتن” آهنگ ها برای بهبود بیشتر پیشنهادات موسیقی هستند. “Browse “انتشار آلبوم های جدید هنرمندان ، لیست های پخش شده توسط تیم موسیقی اپل ، انتشار آلبوم های آینده و همچنین دسته های مختلف از جمله” ژانرها ” ، “خلق و خوی” ، ” جدول های برتر “و”فیلم های موسیقی” را نشان می دهد. برگه “رادیو” شامل رادیو موسیقی اپل و سایر ایستگاه های رادیویی است که موسیقی خاص ژانر یا مرتبط با هنرمند را بسته به ترجیح کاربر پخش می کنند. ویژگی رادیویی در Apple Music به کاربران اجازه می دهد تا آهنگ ها را حذف کنند ، آهنگ های قبلا پخش شده را در ایستگاه مشاهده کنند و همچنین آهنگ هایی را که در ایستگاه بعدی پخش می شوند مشاهده کنند. برگه “جستجو” دارای یک جعبه جستجو است که در آن کاربران می توانند هنرمندان ، آلبوم ها ، کاربران موسیقی اپل یا آهنگ ها را با نام یا متن جستجو کنند.[7] در زیر جعبه جستجو ، لیستی از جستجوهای اخیر کاربران و جستجوی کلی روند در سرویس نشان داده شده است.
وقتی یک آهنگ پخش می شود ، یک نوار” در حال حاضر پخش می شود ” در بالای نوار ناوبری پایین ظاهر می شود. هنگامی که مشاهده می شود ، بخش Now Playing به کاربران اجازه می دهد تا یک آهنگ را به کتابخانه خود اضافه کنند ، آن را به دستگاه خود دانلود کنند و آهنگ را دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند تا پیشنهادات را در برگه “Listen Now” بهبود بخشند. سایر توابع بخش “Now Playing” شامل توانایی کنترل موسیقی بعدی و قرار دادن آهنگ ها در shuffle یا تکرار است. علاوه بر این ، کاربران می توانند متن های زنده آهنگ را که از طریق کارت پخش گوش می دهند مشاهده کنند ، که متن آهنگ را به صورت زنده با زمان پخش شده به کاربر نمایش می دهد.[8]
هر صفحه هنرمند شامل یک بنر پروفایل و یک دکمه “بازی” است که به طور خودکار یک ایستگاه رادیویی مبتنی بر هنرمند ایجاد می کند. صفحات هنرمند همچنین شامل بخش هایی برای انتشارات برجسته ، آلبوم ها ، تک آهنگ ها ، آهنگ های برتر و اطلاعات پس زمینه است. کاربران Apple Music می توانند پروفایل خود را در سرویس ایجاد کنند ، بنابراین به آنها اجازه می دهد تا کاربران دیگر را دنبال کنند و ببینند که دنبال کنندگان آنها به چه موسیقی گوش می دهند.[9]
کاربران همچنین توانایی مشاهده آهنگ های پخش شده ، هنرمندان و آلبوم های کل سال خود را از طریق ویژگی ای به نام Apple Music Replay دارند که در برگه “Listen Now” قابل دسترسی است.[10]
گزینه های کیفیت صوتی نام بیت ریت
کارایی بالا HE-AAC (بیت متغیر)
کیفیت بالا AAC 256 kbit / s
ALAC بدون ضرر 16 بیتی 44.1 kHz تا 24 بیتی 48kHz
ALAC بدون ضرر HI-Res 24 بیتی 96kHz به 192kHz
این سرویس سازگار با دستگاه های iOS در حال اجرا نسخه 8.4 یا بعد ، [11] دستگاه های iPadOS در حال اجرا نسخه 13.0 یا بعد ، برنامه موسیقی در Macos کاتالینا یا بعد ، نسخه iTunes 12.2 یا بعد برای رایانه های شخصی ویندوز ، [12] و همچنین Apple Watch ، Apple TV ، Apple CarPlay و Apple HomePod است.[11] همچنین برای دستگاه های اندرویدی که نسخه 4.3 یا بالاتر را اجرا می کنند ، دستگاه های کروموز ، دستگاه های آمازون اکو و بلندگو های سونوس در دسترس است. برای دستگاه های بدون برنامه بومی ، Apple Music در وب با یک پخش کننده وب در نسخه بتا در دسترس است. در 27 اکتبر 2021 ، سونی اعلام کرد که Apple Music در پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود.[14] در 12 اکتبر 2022 ، Apple Music برای Xbox One و Xbox Series X/S در دسترس قرار گرفت. [15]
تاریخ [ویرایش]
آماده سازی [ویرایش]
قبل از اپل موزیک ، آی پاد و آی تیونز این شرکت به خاطر “انقلابی در موسیقی دیجیتال” شناخته می شدند.”[16] استیو جابز مدیرعامل سابق اپل با ایده خدمات اشتراک موسیقی مخالف بود.[17] وقتی اپل در سال 2014 سازنده تجهیزات صوتی Beats Electronics را خریداری کرد ، اپل مالکیت سرویس خود Beats Beats Music را به دست آورد ، [18] و مدیرعامل Beats Music ایان راجرز را مسئول سرویس رادیویی آی تیونز کرد.[19] Business Insider بعدا گزارش داد که اپل قصد دارد این دو سرویس را ادغام کند. اپل همچنین دی جی رادیویی بریتانیایی زین لو را استخدام کرد تا به عنوان یک سرپرست موسیقی خدمت کند.[20]
پس از یک دوره شایعات و پیش بینی ، داگ موریس مدیرعامل موسیقی سونی در 7 ژوئن 2015 تأیید کرد که اپل قصد دارد یک سرویس پخش موسیقی را اعلام کند و گفت: “فردا اتفاق می افتد”[21][22] با راه اندازی در اواخر ماه.[4] موریس چندین بار تأکید کرد که او ترجیح می دهد جریان پولی در مقابل پشتیبانی تبلیغات ، از دیدگاه مالی. علاوه بر این ، موریس گفت که انتظار دارد این سرویس “نقطه اوج” برای تسریع رشد جریان باشد ، همراه با استدلال اینکه اپل “178 میلیارد دلار در بانک دارد. و 800 میلیون کارت اعتباری در آی تیونز دارند.”در مقابل Spotify ، که”هرگز واقعا تبلیغ نمی شود زیرا هرگز سودآور نبوده است”. موریس همچنین استدلال کرد که ” اپل این را مانند دیوانه ترویج خواهد کرد و من فکر می کنم که این اثر هالو بر کسب و کار جریان خواهد داشت. افزایش آب تمام قایق ها را بالا می برد. این آغاز یک لحظه شگفت انگیز برای صنعت ما است.”[21][22]
سیاست پرداخت حق امتیاز[ویرایش]
کمی قبل از انتشار Apple Music ، خواننده و آهنگساز تیلور سویفت نامه ای باز نوشت که علنا از تصمیم اپل برای بازپرداخت هنرمندان در طول دوره آزمایشی رایگان کاربر انتقاد می کرد و اعلام کرد که آلبوم 1989 خود را از این سرویس نگه می دارد. او گفت که این سیاست “ناعادلانه” است زیرا “موسیقی اپل برای آن ماه ها به نویسندگان ، تولید کنندگان یا هنرمندان پرداخت نخواهد کرد”.[23] [24] گروه Beggars برچسب ضبط مستقل انگلستان نیز از دوره آزمایشی انتقاد کرد و گفت که “برای دیدن اینکه چرا صاحبان حقوق و هنرمندان باید این جنبه از هزینه های خرید مشتری اپل را تحمل کنند ، تلاش می کند”.[25][26]
روز بعد از نامه سوئیفت ، ادی کو معاون ارشد نرم افزار و خدمات اینترنت اپل در توییتر اعلام کرد که اپل سیاست خود را تغییر داده است و اپل موزیک “به هنرمند برای پخش ، حتی در طول دوره آزمایشی رایگان مشتری پرداخت خواهد کرد”.[27][28] [29] در توییتر ، سوئیفت نوشت: “پس از رویدادهای این هفته ، تصمیم گرفتم سال 1989 را در Apple Music قرار دهم… و خوشبختانه”. او در پایان گفت که”این اولین باری است که احساس می کنم درست در روده من است که آلبومم را پخش کنم”.[30]
برچسب ضبط کارتل [ویرایش]
در مذاکرات با برچسب های ضبط برای سرویس جدید ، اپل ظاهرا تلاش کرد تا برچسب های ضبط را تشویق کند تا محتوای خود را از سطوح رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات خدمات رقابتی مانند Spotify و Amazon Music به منظور تصویب موسیقی اپل بیرون بکشد و انگیزه ای برای گروه موسیقی جهانی برای کشیدن محتوای خود از یوتیوب ارائه داد. وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در ماه مه 2015 تحقیقات را در مورد این کارتل ادعایی آغاز کرد.[31][32]
انتشار اپل میوزیک
اعلام و راه اندازی
این اعلامیه به عنوان امضای “یک چیز دیگر” اتفاق افتاد…”در کنفرانس اپل فاش کنید.[33] هنرمند هیپ هاپ دریک در این رویداد اعلامیه برای توضیح نحوه استفاده از پلتفرم Connect روی صحنه ظاهر شد و اپل بعدا تأکید کرد که چگونه “موسیقی مستقل می تواند موسیقی خود را در Connect نیز به اشتراک بگذارد” ، برخلاف فروشگاه آی تیونز ، جایی که هنرمندان کوچک و مستقل برای شرکت در آن دشوار بودند.[33]
نقشه در دسترس بودن موسیقی اپل
اپل موزیک در تاریخ 30 ژوئن 2015 در 100 کشور راه اندازی شد. پیش از این ، کاربران جدید سه ماه اشتراک آزمایشی رایگان دریافت می کردند که پس از سه ماه به هزینه ماهانه تغییر کرد. دادگاه الان يه ماه طول ميکشه[34] یک برنامه خانوادگی به شش کاربر اجازه می دهد تا اشتراک را با نرخ کاهش یافته به اشتراک بگذارند.[4] اپل در ابتدا به دنبال ورود به بازار با قیمت پایین تر برای خدمات بود ، اما صنعت موسیقی این طرح را رد کرد.[16] این سرویس به عنوان یک برنامه موسیقی به روز شده در بروزرسانی iOS 8.4 آغاز شد. پشتیبانی از دستگاه های Apple TV و Android برای راه اندازی “پاییز” 2015 برنامه ریزی شده بود.[33] آهنگ پیش از این منتشر نشده توسط فارل ویلیامز ، با عنوان “آزادی” ، در مواد تبلیغاتی استفاده شد و به عنوان انتشار انحصاری در راه اندازی سرویس اعلام شد.[35] تبلیغات “تاریخ صدا” برای راه اندازی سرویس موسیقی اپل توسط آهنگ هیچ نوری توسط پرندگان وحشی و صلح طلبان وجود ندارد ، از آلبوم 2009 آنها مار.[36] پس از راه اندازی ، اشتراک موسیقی بیتس و لیست پخش به Apple Music منتقل شد و سرویس متوقف شد.[37]
در ماه مه 2016 ، عضویت دانشجویی اعلام شد که قیمت معمولی اشتراک را 50 ٪ تخفیف داد. طرح دانشجویی در ابتدا فقط برای دانشجویان واجد شرایط در ایالات متحده ، انگلستان ، آلمان ، دانمارک ، ایرلند ، استرالیا و نیوزیلند در دسترس بود ، [38] اما در نوامبر 2016 به 25 کشور اضافی گسترش یافت.[39]
در فوریه 2016 ، کسب و کار موسیقی در سراسر جهان گزارش داد که با راه اندازی Apple Music در ترکیه و تایوان در هفته گذشته ، این سرویس در 113 کشور در دسترس بود. این نشریه همچنین نوشت که این کشورها 59 منطقه را تشکیل می دهند که سرویس رقابتی Spotify این کار را نکرده است.[40] در اوت 2016 ، اپل موزیک در اسرائیل [41] و کره جنوبی راه اندازی شد.[42]
در 21 آوریل 2020 ، اپل اعلام کرد که اپل موزیک به 52 کشور دیگر در سراسر جهان گسترش خواهد یافت که مجموع آن را به 167 کشور در سراسر جهان می رساند.[43]
رشد کاربران [ویرایش]
در ژانویه 2016 ، فورچون گزارش داد که شش ماه پس از راه اندازی ، اپل موزیک به 10 میلیون مشترک پرداخت کننده رسیده است ، پس از شش ماه به همان پایگاه مشتری که شش سال طول کشید سرویس پخش موسیقی رقابتی Spotify.[44] این پایگاه مشتری در فوریه به 11 میلیون مشترک افزایش یافت ، [45] 13 میلیون در آوریل ، [46] 15 میلیون در ژوئن ، [47] 17 میلیون در سپتامبر ، [48] 20 میلیون در دسامبر ، [49] [50] 27 میلیون در ژوئن 2017 ، [51] 36 میلیون در فوریه 2018 ، [52] 38 میلیون در مارس 2018 (فقط پنج هفته پس از نقطه عطف قبلی[53]), 40 میلیون در آوریل 2018،[54] 50 میلیون از ماه مه 2018 ، [55] 56 میلیون از دسامبر 2018 ، [56] و 60 میلیون از ژوئن 2019.[57][58]
تا ژوئیه 2018 ، اپل موزیک در تعداد کاربران پرداخت کننده در ایالات متحده از Spotify پیشی گرفته بود.[59]
گسترش به ویدئو [ویرایش]
در اکتبر 2015 ، دریک و اپل قرارداد انتشار ویدیوی موسیقی “Hotline Bling” را به طور انحصاری در Apple Music امضا کردند.[60] در دسامبر ، اپل یک مستند تور تیلور سویفت منحصر به فرد به نام تور جهانی 1989 را در Apple Music منتشر کرد.[61] در فوریه 2016 ، گزارشگر هالیوود گزارش داد که دکتر در در نقش و مدیر اجرایی “درام نیمه خودنوشت تاریک” به نام علائم حیاتی را تولید خواهد کرد. این تولید به عنوان “اولین سریال تلویزیونی اسکریپت شده اپل”توصیف شد.[62] پس از چند روز گزارش داد که اعلام دکتر. تولید Dre تلاش برای “گسترش موسیقی اپل” به روش های تبلیغاتی بود به جای اینکه اپل به طور فعال محتوای تلویزیونی اصلی را کشف کند. این گزارش با اشاره به معاملات اپل با دریک و سوئیفت در اکتبر و دسامبر 2015 ، به ترتیب به یک کاربر توییتر اشاره کرد که تلاش های اپل را “بازاریابی محتوا”توصیف می کند.[63]
در ژوئیه 2016 ، اپل کارپول کارائوکه را از نمایش اواخر اواخر با جیمز کوردن خریداری کرد ، با نوشتن تنوع که اپل قصد داشت سریال را از طریق Apple Music توزیع کند.[64] اقتباس اپل از این سریال در اصل قرار بود در آوریل 2017 به نمایش در آید ، اما بدون توضیح به تاخیر افتاد.[65] [66] این سریال در عوض در 8 اوت 2017 به نمایش در آمد.[67][68]
در ژانویه 2017 ، وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل محتوای ویدیویی اصلی ، از جمله سریال های تلویزیونی و فیلم های خود را بررسی می کند.[69] چند روز بعد ، جیمی ایووین ، مدیر اجرایی Apple Music گزارش های مربوط به حرکت به سمت ویدئو را تأیید کرد ، [70] و در فوریه ، او اعلام کرد که Apple Music اولین دو سریال تلویزیونی خود را در سال 2017 راه اندازی خواهد کرد ، با هدف تبدیل Apple Music به یک “پلتفرم فرهنگی”.[71] در ماه مارس ، این اطلاعات گزارش داد که اپل اخیرا چندین نفر را برای کمک به تکامل پلتفرم ویدئویی خود استخدام کرده است, از جمله مدیر محصول یوتیوب شیوا راجرامان.[72] در ماه آوریل ، اعلام شد که اپل موزیک خانه انحصاری مستند شان کامبز “نمی تواند متوقف شود ، متوقف نمی شود: یک داستان پسر بد” خواهد بود که در 25 ژوئن به نمایش در آمد.[73] [74] در همان روز ، بلومبرگ Businessweek گزارش داد که هنرمند Will.i.am برای اپل موزیک یک نمایش واقعی خواهد بود ، در تلاش برای تبدیل این سرویس به یک “یک فروشگاه یکپارچه برای فرهنگ پاپ”.[75] بعدا مشخص شد که این نمایش واقعیت سیاره برنامه ها نامیده می شود و بر “اقتصاد برنامه”تمرکز خواهد کرد.[76] [77] این سریال 100 توسعه دهنده را انتخاب کرده است ، [78] و در 6 ژوئن به نمایش در آمد, 2017.[79][80]
در ژوئن 2017 ، اپل دو مدیر تلویزیون از سونی ، جیمی ارلیخت و زاک ون آمبورگ استخدام کرد. این دو به طور مشترک عنوان “رئیس جمهور” را در سونی دارند و به توسعه نمایش هایی از جمله Breaking Bad و Shark Tank کمک کرده اند. این استخدام توسط رسانه ها به عنوان تلاش قابل توجهی دیگر توسط اپل برای گسترش به تولیدات ویدیویی اصلی شناخته شد.[81] [82] [83] در اوایل دسامبر 2017 ، اپل میشل لی ، کهنه کار برنامه نویسی را به عنوان مدیر اجرایی خلاق تیم ویدیویی اصلی اپل استخدام کرد ، [84] [85] و چند روز بعد ، فیلیپ متیس و جنیفر وانگ گرازیر را نیز به ترتیب از هولو و سرگرمی افسانه ای استخدام کرد.[86][87]
در 19 اکتبر 2020 ، اپل Apple Music TV را از طریق Apple Music و apple TV apple در ایالات متحده راه اندازی کرد. Apple Music TV یک پخش زنده 24/7 رایگان است که بر روی فیلم های موسیقی متمرکز است ، شبیه به روزهای اولیه MTV. برنامه های Apple Music TV در مورد داشتن اولین نمایش فیلم های موسیقی جدید هر جمعه در ساعت 12 عصر ET ، و همچنین هنرمندان گاه به گاه و تصرف های موضوعی ، پخش مستندات و فیلم های اصلی Apple Music ، رویدادهای زنده و نمایش ها و شمارش معکوس نمودار. این سرویس با شمارش معکوس 100 آهنگ پخش شده در ایالات متحده در Apple Music راه اندازی شد.[88] در 17 مه 2022 ، Apple Music Apple Music Live را اعلام کرد ، یک سری کنسرت جدید که با هری استایلز زنده از نیویورک در 20 مه آغاز می شود.[89]
تغییرات قیمت[ویرایش]
در 19 اکتبر 2021 ، اپل برنامه صدای موسیقی اپل را با تخفیف 4.99 دلار در ماه معرفی کرد که مشترکان را محدود می کند تا فقط به کتابخانه موسیقی و ویژگی های پخش سرویس از طریق سیری دسترسی داشته باشند.[90]
در 24 ژوئن 2022 ، اپل موزیک قیمت طرح دانشجویی خود را که برای دانشجویان واجد شرایط در دسترس است ، از 4.99 دلار به 5.99 دلار در ماه در ایالات متحده افزایش داد.این اولین افزایش قیمت برای هر طرح از زمان راه اندازی اپل موسیقی در کشور بود. افزایش قیمت مشابه نیز به برنامه های دانشجویی در انگلستان و کانادا در همان زمان رخ داد.[91] در 24 اکتبر 2022 ، اپل اعلام کرد که قیمت اشتراک های استاندارد Apple Music (همراه با Apple TV+ و Apple One) را در بسیاری از مناطق افزایش خواهد داد. این برنامه منحصر به فرد افزایش یافته است از $1 به $10.99/ماه طرح خانواده افزایش یافته است $2 به $16.99/ماه و برنامه سالانه برای افراد افزایش $10 به $109/سال.[92]
در دسترس بودن در سایر سیستم عامل ها [ویرایش]
در نوامبر 2015 ، اپل نسخه اندرویدی Apple Music را راه اندازی کرد که توسط خبرنگاران به عنوان اولین برنامه اندرویدی “واقعی” یا “کاربر محور” اپل معرفی شد.[93] [94] این برنامه در آوریل 2017 به روز شد تا با طراحی ios 10 سرویس مطابقت داشته باشد.[95] [96] در تاریخ 30 نوامبر 2018 ، اپل پشتیبانی از Apple Music را در بلندگوهای آمازون اکو اضافه کرد ، پس از اینکه قبلا فقط در بلندگوهای HomePod اپل قابل دسترسی بود.[97]
در 5 سپتامبر 2019 ، اپل اولین نسخه یک پخش کننده وب موسیقی اپل را در نسخه بتا منتشر کرد. وب پلیر به کاربران دسترسی کامل به کتابخانه های موسیقی خود را همراه با ویژگی های مشابه از برنامه Apple Music می دهد ، در حالی که ویژگی های کلیدی را که انتظار می رود بعدا اضافه شود از دست می دهد. یک برنامه ویندوز 11 در ژانویه 2023 در نسخه بتا منتشر شد تا جایگزین آی تیونز پیری برای ویندوز شود.[98]
سایر تحولات [ویرایش]
موسیقی اپل موزیک
اپل لیست پخش موسیقی شخصی را به این سرویس اضافه کرده است ، با راه اندازی سپتامبر 2016 “Mix موسیقی جدید من” ، [99] و راه اندازی ژوئن 2017 “My Chill Mix”.[100][101]
در 13 دسامبر 2018 ، اپل ویژگی “Connect” Apple Music را به نفع رویکرد طراحی مجدد آنها به پروفایل های هنرمند و توانایی کاربران برای به اشتراک گذاشتن موسیقی و لیست پخش خود با دوستان و دنبال کنندگان معرفی شده در iOS 11 متوقف کرد.[102]
در 15 نوامبر 2019 ، اپل یک ویژگی جدید موسیقی اپل به نام Apple Music Replay را منتشر کرد ، که یک لیست پخش پایان سال است که آهنگ های مورد علاقه کاربران کل سال را نشان می دهد ، ویژگی مشابه Spotify Wrapped.[10] در 20 نوامبر 2019 ، اپل Apple Music For Business را معرفی کرد و لیست پخش سفارشی را برای خرده فروشان شریک ارائه داد ، [103] در حالی که همچنین نشان داد که کاتالوگ این پلتفرم اکنون بیش از 60 میلیون آهنگ را میزبانی کرده است.[104]
در سال 2020 ، اپل موزیک با گروه موسیقی یونیورسال ، گروه موسیقی سونی و وارنر برای ارتقاء بیشتر و جریان آهنگ های هنرمندان در برچسب های خود قرارداد بسته است.[105][106]
از 30 اکتبر 2020 ، Apple Music همراه با چندین سرویس اپل دیگر مانند News ، iCloud ، Arcade و TV Plus در بسته Apple One گنجانده شد.[107]
در 17 مه 2021 ، اپل اعلام کرد که Apple Music شروع به ارائه صدا بدون ضرر از طریق کدک ALAC در ژوئن 2021 ، همراه با موسیقی مخلوط در Dolby Atmos ، همه بدون هزینه اضافی برای مشترکان Apple Music خواهد کرد.[108] در ژوئیه 2021 ، نسخه اندرویدی برنامه همچنین پشتیبانی از صداهای بی ضرر و فضایی با Dolby Atmos را دریافت کرد ، اگرچه ویژگی ها در یادداشت های انتشار به روزرسانی ذکر نشده است.[109] تا 28 دسامبر 2021 ، اپل موزیک کل کاتالوگ خود را از 90 میلیون آهنگ ارتقا داده بود تا صدای بی ضرر داشته باشد.[110]
در 22 سپتامبر 2022 ، اپل اعلام کرد که یک قرارداد چند ساله با NFL امضا کرده است تا اپل موسیقی حامی اصلی نمایش نیمه وقت سوپر بول از سوپر بول LVII شروع شود.[111]
با انتشار iOS 16.2 در 13 دسامبر 2022 ، اپل ویژگی کارائوکی “Apple Music Sing” را معرفی کرد که متن های زمان واقعی و یک اسلایدر جدید را معرفی می کند که اجازه می دهد حجم آواز به طور مستقل از سازهای یک آهنگ در آهنگ های پشتیبانی شده تنظیم شود.[112]
اپل موزیک کلاسیک [ویرایش]
در 13 اوت 2021 ، اپل سرویس پخش موسیقی کلاسیک Primephonic را خریداری کرد و اعلام کرد که به پایه ای برای یک برنامه جدید موسیقی اپل اختصاص داده شده به موسیقی کلاسیک تبدیل خواهد شد که قصد دارد در سال 2022 راه اندازی شود.[113] در 9 مارس 2023 ، اپل اعلام کرد که Apple Music Classical از 28 مارس 2023 در دسترس خواهد بود.[114] این سرویس به عنوان یک برنامه جداگانه در فروشگاه برنامه ارائه می شود. هدف این سرویس ساده سازی روند جستجوی موسیقی کلاسیک است ، زیرا این ژانر اغلب شامل نسخه های مختلف از همان قطعه موسیقی است. این می تواند پیدا کردن عملکرد مورد نظر یک قطعه را تا حدودی دشوار کند. کاربران می توانند موسیقی را مرور کنند: “آهنگسازان ، دوره ها ، ژانرها ، هادی ها ، ارکستر ها ، نوازندگان انفرادی ، گروه ها و خوانندگان.[115] بسیاری از تغییرات رابط نیز برای این سرویس جدید انجام شد. هدف از این تغییرات بر روشن کردن اینکه چه نسخه ای از قطعه ای را می شنوند متمرکز بود. در یادداشت های راه اندازی اتاق خبر اپل ، اشاره شده است که ” رابط کلاسیک موسیقی اپل اطمینان می دهد که شنوندگان همیشه می دانند که چه کسی و چه چیزی می شنوند ، با همه چیز در یک نگاه: نام کار ، ارکستر ، رهبر ، هنرمندان کمک کننده و حتی سال ضبط.”[115]
جوایز موسیقی اپل [ویرایش]
کتابخانه تولید [ویرایش]
این بخش باید به روز شود. لطفا به به روز رسانی این مقاله برای منعکس کردن رویدادهای اخیر یا اطلاعات تازه در دسترس کمک کنید. (دسامبر 2020)
سریال [ویرایش]
فیلم های بلند [ویرایش]
پذیرایی [ویرایش]
اپل موزیک در زمان راه اندازی بررسی های متفاوتی دریافت کرد. در میان انتقادات ، منتقدان نوشتند که رابط کاربری “بصری نیست” ، [151] و”آشفتگی شرم آور و گیج کننده” است.[152] آنها همچنین در مورد مشکلات عمر باتری نوشتند.[153] با این حال ، این سرویس به خاطر عملکردهای هوشمند خود مورد ستایش قرار گرفت. کریستینا وارن از Mashable با اشاره به ایستگاه های رادیویی مختلف انسانی و دقت لیست پخش های انتخاب شده توصیه شده به کاربران در بخش “برای من” تاکید کرد. نویسنده در پایان گفت: “بخش برای من به تنهایی برای اولین بار در مدت زمان طولانی مرا در مورد موسیقی هیجان زده کرده است.”[154] سام ماچکوچ از Ars Technica نوشت که تاکید اپل بر مشارکت هنرمندان بدون امضا در ویژگی Connect می تواند تلاش برای بازگرداندن شهرت سابق شرکت به عنوان “طعم دهنده” در اواسط دهه 2000 باشد.[33]
طراحی مجدد عمده اپل موزیک در iOS 10 بررسی های مثبت تری دریافت کرد. کیتلین مک گاری از مک ورلد از اپل برای “پاک کردن آشفتگی ، بازنگری در ابزار ناوبری ، قرار دادن کتابخانه خود در جلو و مرکز ، و اضافه کردن لیست های پخش الگوریتم به رقیب Spotify” ستایش کرد. او به فونت های بزرگتر ، مقدار زیادی فضای سفید اشاره کرد و از تغییرات در قابلیت های مختلف استقبال کرد و با این بیانیه به پایان رسید که “طراحی مجدد اپل موسیقی یک پیشرفت بزرگ نسبت به تجسم قبلی آن است و نشانه ای روشن از گوش دادن اپل به مشتریان آن است”.[155] با این حال ، یکی دیگر از ویرایشگران مک ورلد ، اسکار ریموندو ، از طراحی جدید انتقاد کرد, نوشتن اینکه ” موسیقی اپل در iOS 10 به اندازه وعده اپل ظریف یا بصری نیست. سرویس موسیقی گزینه های بی نیاز بیشتری اضافه کرد ، اقدامات کلیدی مانند تکرار دفن شد ، و بخش For You چیزهای زیادی را برای مطلوب باقی می گذارد”.[156] جردن نووت از VentureBeat در مورد تغییرات مثبت نوشت و اظهار داشت: “اپل طراحی کلی و همچنین تجربه را بهبود بخشیده است”.[157]
در دسامبر 2017 ، خواننده و آهنگساز نیل یانگ یک آرشیو جدید را به عنوان بخشی از پروژه آرشیو نیل یانگ خود منتشر کرد و از اپل به دلیل کیفیت صوتی ارائه شده توسط سرویس پخش موسیقی اپل انتقاد کرد و اظهار داشت: Apple Music کیفیت صوتی را که به توده ها ارائه می شود کنترل می کند و تصمیم می گیرد کیفیت بالا را در دسترس قرار ندهد ، کاهش کیفیت صوتی به بین 5 تا 20 درصد از استاد من در استودیو در همه موارد. پس مردم 5 تا 20 درصد از آنچه من خلق کردم را می شنوند. … اپل که یک سطح با کیفیت بالا ارائه نمی دهد ، برچسب هایی را برای متوقف کردن تولید محصولات با کیفیت در دسترس توده ها هدایت کرده است”.[158] با این حال ، ادعای یانگ در برابر بررسی فنی ایستاد ، با اپل ارائه یک بیت با کیفیت بالا استاندارد صنعت از 256KBIT / S AAC ، کمی لبه Spotify در کیفیت ، که با استفاده از 320kbit/s ogg vorbis بیت.[159]
بحث فناوری تطبیق iCloud[ویرایش]
اجرای کتابخانه موسیقی iCloud باعث مشکلات قابل توجهی برای کاربران شد. گزارش هایی در مورد کتابخانه های موسیقی تحت تأثیر مسائلی مانند آهنگ هایی که به آلبوم های دیگر منتقل شده اند ، هنر آلبوم با موسیقی مطابقت ندارد ، هنرمندان تکراری[160] و آهنگ ها ، آهنگ های گمشده و مشکلات همگام سازی وجود دارد.[162] Mashable نوشت که “اپل هنوز به طور علنی مشکل را قبول نکرده یا به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداده است”.
کتابخانه موسیقی iCloud همچنین گزارش شده است که موسیقی را از ذخیره سازی محلی کاربران حذف می کند،[163] اگرچه این مورد توسط سایر نشریات به دلیل خطای کاربر یا برنامه دیگری مورد بحث قرار گرفته است.[164] علاوه بر این ، گزارش شده است که این ویژگی جایگزین محتوای آپلود شده با نسخه قفل شده با مدیریت حقوق دیجیتال شده است.[163] در ژوئیه 2016 ، اپل تکنولوژی تطبیق را تغییر داد تا ویژگی های مشابه Itunes Match را شامل شود ، به ویژه استفاده از “اثر انگشت صوتی” برای اسکن داده های صوتی. تکنولوژی جدید همچنین DRM را از آهنگ های مشابه دانلود شده حذف کرد.[165][166]
جنجال انحصاری آلبوم [ویرایش]
در اوت 2016 ، فرانک اوشن بلوند را به طور انحصاری در Apple Music منتشر کرد. این تصمیم توسط Ocean به طور مستقل گرفته شد ، بدون اینکه Def Jam Recordings ، برچسب سابق او ، بخشی از معامله باشد. توافق انحصاری گزارش شده که “جنگ پخش موسیقی را به راه انداخت”.[167] این اقدام در نقش هنرمندان دیگر ، از جمله آدل ، کولدپلی ، آینده ، دریک ، بیونس ، ریحانا و کانیه وست ، که آلبوم هایی را به صورت انحصاری با رقبای پخش موسیقی سرویس پیشرو Spotify منتشر کردند ، دنبال شد. جاناتان پرنس ، رئیس ارتباطات اسپاتیفی ، به The Verge گفت که “ما واقعا در کسب و کار پرداخت هزینه های انحصاری نیستیم ، زیرا فکر می کنیم آنها برای هنرمندان بد هستند و برای طرفداران بد هستند. هنرمندان می خواهند تا حد ممکن طرفداران موسیقی خود را بشنوند و طرفداران می خواهند بتوانند هر چیزی را که هیجان زده یا علاقه مند هستند بشنوند — انحصاری ها برای هر دو طرف در این راه قرار می گیرند. البته ما درک می کنیم که انحصاری های تبلیغاتی کوتاه رایج هستند و ما سیاست مطلق علیه آنها نداریم ، اما قطعا فکر می کنیم بهترین شیوه برای همه انتشار گسترده است”.[168]
حرکت مستقل اقیانوس به انحصار موسیقی اپل باعث “مبارزه عمده ای در صنعت موسیقی” شد ، [169] و گروه موسیقی جهانی گزارش شده است که تمرین انتشار انحصاری برای هنرمندان امضا شده خود را ممنوع کرده است.[170] به زودی پس از آن ، چندین برچسب بزرگ ضبط جهانی را دنبال کردند ، که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در صنعت است.[171] به گفته مدیران برچسب نامعلوم ، Spotify همچنین یک سیاست جدید را معرفی کرده بود که می گفت این سرویس پس از ورود آلبوم به Spotify پس از سایر خدمات ، همان سطح ارتقاء را ارائه نمی دهد, از جمله اینکه در لیست پخش برجسته نیست.[172] رولینگ استون در اکتبر 2016 نوشت که “اگر می خواستید با آلبوم های جدید بیونس ، دریک ، فرانک اوشن و کانیه وست همراه باشید ، در میان بسیاری دیگر ، مجبور بودید نه یک بلکه دو سرویس پخش را مشترک شوید” و افزود: “اما در چند ماه گذشته ، واکنش منفی علیه این واقعیت جدید ایجاد شده است”.[173] لیدی گاگا به رادیو بیتس 1 اپل گفت:”به برچسب من گفتم که اگر آنها این قراردادها را با اپل موزیک و تیدال امضا کنند ، من تمام موسیقی جدید خودم را افشا خواهم کرد”.[173]
در ماه مه 2017 ، جیمی ایووین ، مدیر اجرایی Apple Music به Music Business Worldwide گفت: “ما آن را امتحان کردیم. ما هنوز هم با هنرمند گاه به گاه کار می کنیم. به نظر نمی رسد برچسب ها آن را دوست داشته باشند و در نهایت محتوای آنها است
پخش گسترده آهنگ در اپل موزیک
به عنوان یک موزیسین یا خواننده، باید مطمئن شوید که موزیکتان به خوبی و در مقیاس گسترده، به گوش مخاطبان برسد. میزان دیده شدن کار شما، در نهایت برای شما طرفدار می سازد و جایگاه هنری شما را در کل مارکت موزیک ، در بین سایر خواننده ها مشخص می کند. دیده و شنیده شدن موزیک مهم ترین هدفی است که بعد از تولید آن باید برایش برنامه ریزی کنید؛ زیرا موزیک برای شنیده شدن ساخته شده است و اگر قرار باشد به درستی شنیده نشود، می توان گفت عملاً بلااستفاده است. حالا سوالی که بعد از تهیه و تولید موسیقی پیش می آید این است که چگونه موزیک خود را پخش کنیم که هم هزینه پخش موزیک به صرفه باشد و هم رسانه معتبر و پربازدیدی را انتخاب کرده باشیم؟
یکی از معیار های دیده شدن موزیک، وضعیت پخش آن آهنگ است. انتشار گسترده موزیک یا همان پخش سراسری آهنگ می تواند تضمین کننده شنیده شدن موزیک شما باشد. انتشار آهنگ به مجموعه برنامه ریزی های انتشار آهنگ در مقیاس بزرک و وسیع گفته می شود که طی فرایند های گسترده به تبليغ موسيقی شما می پردازد. موارد بسیاری در میزان تاثیر و بازدهی پخش سراسری موزیک تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، از جمله این موارد می توان به مواردی مثل نوع رسانه و سایت های پخش موزیک ، شرکت پخش آثار موسيقی که آن را برای پخش موزیک انتخاب می کنید و همینطور میزان هزینه تبلیغات موسیقی شما اشاره کرد.
رادیو ام ام سی به عنوان مرجع رسمی ارائه سرویس های پخش گسترده آهنگ و ساخت صفحات رسمی از جمله طراحی سایت شخصی و ساخت صفحه ویکی پدیا، با تجربه چند ساله خود شما را در دیده شدن هرچه بیشتر آثار هنریتان همراهی می کند. برای مشاهده خدمات رادیو ام ام سی به بخش منو» سرویس ها مراجعه کنید و در صورتی که قصد پخش سراسری آهنگ خود را دارید، برای مشاهده شرایط ، تعرفه پخش موزیک روی دکمه زیر کلیک کنید. ما برای شما سه پلن حرفه ای در نظر گرفته ایم که به واسطه آن نه تنها موزیک خود را در سطح بین المللی پخش کنید