معرفی رسانه پخش موزیک Deezer + انتشار آهنگ در دیزر

دیزر یک سرویس جریان موسیقی آنلاین فرانسوی است. این اجازه می دهد تا کاربران برای گوش دادن به محتوای موسیقی از برچسب های ضبط، و همچنین پادکست در دستگاه های مختلف آنلاین یا آفلاین.

دیزر که در پاریس ایجاد شده است، در حال حاضر ۹۰ میلیون آهنگ دارای مجوز در کتابخانه خود دارد که بیش از ۳۰٬۰ کانال رادیویی، ۱۰۰ میلیون لیست پخش، ۱۶ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۷ میلیون مشترک پرداخت شده تا ژانویه ۲۰۱۹ دارد. [4] [5]

این سرویس برای وب، اندروید، iOS، ویندوز موبایل، سیستم عامل بلک بری، ویندوز، و MacOS در دسترس است.

در سال ۲۰۰۶ دانیل مارهلی اولین نسخه از دیزر به نام Blogmusik را در پاریس توسعه داد. ایده او این بود که دسترسی نامحدود به دوستداران موسیقی از طریق تکنولوژی جریان.

این سایت در تجسم اصلی خود به نقض کپی رایت توسط آژانس فرانسوی SACEM متهم شد و در آوریل ۲۰۰۷ تعطیل شد. [6] آن را به عنوان Deezer در اوت 2007 راه اندازی شد، پس از رسیدن به توافق با SACEM به پرداخت دارندگان کپی رایت با درآمد حاصل از تبلیغات در سایت[7] و با دادن کاربران توانایی دانلود آهنگ جریان در Deezer از iTunes، با Deezer دریافت کمیسیون از هر خرید. [6]

در زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۷، دیزر هنوز در مورد توافقات با برچسب های بزرگ موسیقی مذاکره نکرده بود و به همین دلیل کاتالوگ محدودی ارائه داد. [۶] بیش از دو سال طول کشید تا توافقاتی با چهار برچسب بزرگ و همچنین برچسب های مختلف کوچکتر امضا شود، اما تا سال ۲۰۱۱ این شرکت حقوق حدود هشت میلیون آهنگ را داشت. [۶] وب گاه دیزر در طول اولین ماه عملیات خود حدود ۷۷۳٬۰ بازدیدکننده داشت و ترافیک در چند سال آینده به سرعت افزایش یافت. تا ماه مه ۲۰۰۸، هر ماه ۲٫۷۵ میلیون نفر از این سرویس استفاده می کردند و تا دسامبر ۲۰۰۹ هفت میلیون کاربر وجود داشت. [6]

با وجود ترافیک بالا، دیزر تقریباً بلافاصله به مشکلات مالی مواجه شد. در طول نیمه اول سال ۲۰۰۸، این شرکت درآمدی تنها ۸۷۵٬۰ یورو را دید که برای پرداخت هزینه های صدور مجوز خود کافی نبود. [۶] در ژوئیه ۲۰۰۸، این شرکت شروع به اجرای تبلیغات خود از طریق آژانس تبلیغاتی دیزر مدیا کرد. در اکتبر ۲۰۰۸، دیزر ۸٫۴ میلیون دلار بودجه از سهام خصوصی AGF و CM-CIC Capital Prive تأمین کرد و کل سرمایه گذاری در این شرکت را به ۱۵٫۸ میلیون دلار رساند. [۸] این شرکت ثبت اجباری را در فوریه ۲۰۰۹ برای جمع آوری داده های دقیق تر بر روی کاربران، به منظور اجرای تبلیغات هدفمندتر معرفی کرد و در نوامبر ۲۰۰۹ شروع به اجرای تبلیغات صوتی بین آهنگ ها کرد. [6]

در ۵ نوامبر ۲۰۰۹، دیزر مدل سرویس سه لایه جدیدی را راه اندازی کرد. در حالی که ادامه جریان وب رایگان اساسی، این شرکت همچنین دو سرویس اشتراک را معرفی کرد: کاربرانی که ماهانه ۴٫۹۹ یورو پرداخت می کردند، موسیقی با کیفیت صوتی بالاتری بدون تبلیغات دریافت می کردند و کاربرانی که ماهانه ۹٫۹۹ یورو پرداخت می کردند، به برنامه های کاربردی قابل دانلود برای رایانه ها و همچنین اندروید، بلک بری و دستگاه های تلفن همراه iOS دسترسی پیدا کردند. [9]

در ژانویه ۲۰۱۰، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت، جاناتان بناسایا، پس از ثبت نام کمتر از ۱۵٬۰ کاربر از ۱۲ میلیون کاربر دیزر برای خدمات اشتراک آن، جایگزین اکسل دوچز به عنوان مدیر عامل شد. در اوت ۲۰۱۰، اپراتور تلفن همراه اورنج در معامله ای با دیزر شریک شد تا شامل دسترسی رایگان به Deezer Premium، بالاترین رده بسته های جریانی دیزر، با برخی از قراردادهای مخابراتی اورنج در فرانسه باشد.

تقریباً بلافاصله پس از آغاز مشارکت، نرخ ثبت نام کاربران برای خدمات حق بیمه دیزر از ۶۰ نفر در ماه به ۱۰۰٬۰ نفر رسید. تا ژانویه ۲۰۱۱ ۵۰۰٬۰ نفر در حال عضویت در این سرویس بودند و میلیونمین علامت مشترک در اواسط سال ۲۰۱۱ پیوست که نیم سال از انتظار دیزر جلوتر بود. این دو شرکت مشارکت خود را در سپتامبر ۲۰۱۱ گسترش دادند تا مشتریان قرارداد اورنج را در بریتانیا شامل شوند. همچنین در ماه سپتامبر، دیزر ادغام فیس بوک را به سرویس خود اضافه کرد و به کاربران این امکان را داد که از طریق آن سرویس رسانه های اجتماعی موسیقی را به یکدیگر بفرستند.

دیزر در سال ۲۰۰۷ در فرانسه راه اندازی شد و تا سال ۲۰۱۷ رهبر بازار بود. [۱۴] در ۷ دسامبر ۲۰۱۱، دیزر در آن زمان تنها در بلژیک، فرانسه و بریتانیا در دسترس بود، برنامه هایی را برای گسترش در سراسر جهان در طول بقیه سال ۲۰۱۱ و ادامه تا سال ۲۰۱۲ اعلام کرد. به گفته این شرکت، برنامه ریزی کرده بود تا خدمات خود را تا پایان سال در اختیار تمام اروپا، تا پایان ژانویه ۲۰۱۲ به قاره آمریکا (به استثنای آمریکا) تا پایان ماه فوریه، به آفریقا و جنوب شرقی آسیا، و بقیه جهان (به استثنای ژاپن) تا پایان ماه ژوئن در دسترس قرار دهد. [15]

سرویس تا ۱۵ مارس ۲۰۱۲ در سراسر اروپا در دسترس نبود و سرویسی که در ۲۵ آوریل در استرالیا، کانادا و نیوزیلند راه اندازی شد. [۱۷] در ۸ ژوئن، دیزر در دسترس بودن در ۳۵ کشور آمریکای لاتین را اعلام کرد، هر چند نه در برزیل، کوبا، یا ونزوئلا. دیزر در ۱۵ اوت اعلام کرد که ظرف چند هفته در اندونزی، مالزی، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور و تایلند در دسترس خواهد بود. [19]

در ۸ اکتبر ۲۰۱۲، دیزر اعلام کرد که ۱۳۰ میلیون دلار بودجه از صنایع دسترسی دریافت کرده است، تا برای گسترش بیشتر بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. [۸] دو روز بعد، این شرکت اعلام کرد که به ۷۶ بازار جدید گسترش یافته است و مجموع آن در سراسر جهان به ۱۶۰ کشور جهان می رسد. [20] در 21 دسامبر، Deezer اعلام کرد سطح خدمات جدید ارائه دو ساعت رایگان، آگهی پشتیبانی جریان موسیقی در ماه، در دسترس کاربران در سراسر جهان، اولین سرویس جریان موسیقی رایگان این شرکت در خارج از فرانسه است. [21] مدیر عامل Dauchez گفت که Deezer نیز به دنبال یک شریک برای معرفی خدمات در ایالات متحده، که “قادر به ارائه حجم قابل توجهی از مشترکان” برای کمک به جبران آنچه او به نام “باور نکردنی بالا” هزینه های ورود به بازار ایالات متحده است. [21]

دیزر موسیقی

در سال 2006 ، دانیل مارلی اولین نسخه Deezer را به نام Blogmusik در پاریس توسعه داد. ایده او دسترسی نامحدود به دوستداران موسیقی از طریق تکنولوژی پخش بود.

این سایت در تجسم اصلی خود به نقض حق چاپ توسط آژانس فرانسوی SACEM متهم شد و در آوریل 2007 تعطیل شد.[4] این آهنگ در اوت 2007 به عنوان Deezer راه اندازی شد ، پس از رسیدن به توافق با SACEM برای پرداخت درآمد از تبلیغات در سایت[5] و با دادن توانایی دانلود آهنگ های پخش شده در Deezer از iTunes ، Deezer از هر خرید کمیسیون دریافت کرد.[4]
راه اندازی [ویرایش]

در زمان راه اندازی آن در سال 2007 ، Deezer هنوز با برچسب های اصلی موسیقی مذاکره نکرده بود و بنابراین یک کاتالوگ محدود ارائه داد.[4] بیش از دو سال طول کشید تا توافقنامه ها با چهار برچسب بزرگ و همچنین برچسب های کوچک تر امضا شوند ، اما تا سال 2011 این شرکت حق حدود هشت میلیون آهنگ را داشت.[4] در ماه اول فعالیت خود ، وب سایت Deezer حدود 773000 بازدید کننده داشت و ترافیک در چند سال آینده به سرعت افزایش یافت. تا ماه مه 2008 ، هر ماه 2.75 میلیون نفر از این سرویس استفاده می کردند و تا دسامبر 2009 هفت میلیون کاربر وجود داشت.[4]

با وجود ترافیک بالا ، Deezer تقریبا بلافاصله با مشکلات مالی مواجه شد. در نیمه اول سال 2008 ، این شرکت تنها 875000 یورو درآمد داشت که برای پرداخت هزینه های مجوز کافی نبود.[4] در ژوئیه 2008 ، این شرکت شروع به اجرای تبلیغات خود از طریق آژانس تبلیغاتی Deezer Media کرد. در اکتبر 2008 ، Deezer 8.4 میلیون دلار بودجه از AGF Private Equity و CM-CIC Capital Prive را تأمین کرد و کل سرمایه گذاری در شرکت را به 15.8 میلیون دلار رساند.[6] این شرکت ثبت نام اجباری را در فوریه 2009 برای جمع آوری اطلاعات دقیق تر در مورد کاربران ، اجرای تبلیغات هدفمندتر معرفی کرد و در نوامبر 2009 شروع به اجرای تبلیغات صوتی بین آهنگ ها کرد.[4]

در 5 نوامبر 2009 ، Deezer یک مدل سرویس سه طبقه جدید را راه اندازی کرد. در حالی که پخش وب رایگان پایه را ادامه می داد ، این شرکت همچنین دو سرویس اشتراک را معرفی کرد: کاربران پرداخت 4.99 یورو ماهانه موسیقی با کیفیت صوتی بالاتر بدون تبلیغات دریافت می کردند و کاربران پرداخت 9.99 یورو ماهانه دسترسی به برنامه های قابل دانلود برای رایانه ها و همچنین دستگاه های تلفن همراه اندروید ، بلک بری و iOS را به دست می آوردند.[7]

در ژانویه 2010 ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ، جاناتان بناسایا ، پس از ثبت نام کمتر از 15000 نفر از 12 میلیون کاربر Deezer برای خدمات اشتراک خود ، به عنوان مدیرعامل توسط اکسل داچز جایگزین شد.[8] در اوت 2010 ، اپراتور تلفن همراه اورنج با Deezer در یک معامله همکاری کرد تا دسترسی رایگان به Deezer Premium ، بالاترین سطح بسته های پخش Deezer ، با برخی از قراردادهای مخابراتی اورنج در فرانسه را شامل شود.[9] تقریبا بلافاصله پس از شروع مشارکت ، میزان ثبت نام کاربران برای خدمات برتر Deezer از 6000 نفر در ماه به 100000 نفر رسید. تا ژانویه 2011 ، 500 ، 000 نفر در این سرویس اشتراک داشتند و مارک میلیونمین مشترک در اواسط سال 2011 به این سرویس پیوست که نیم سال از انتظارات دیزر جلوتر بود.[4] این دو شرکت مشارکت خود را در سپتامبر 2011 گسترش دادند تا مشتریان قرارداد نارنجی را در انگلستان شامل شوند.[10] همچنین در ماه سپتامبر ، Deezer ادغام Facebook را به سرویس خود اضافه کرد و به کاربران اجازه داد تا موسیقی را از طریق آن سرویس رسانه های اجتماعی به یکدیگر ارسال کنند.[11]
گسترش بین المللی [ویرایش]

در دسترس بودن Deezer در جهان از اوت 2016

دیزر در سال 2007 در فرانسه راه اندازی شد ، جایی که از سال 2017 رهبر بازار بود.[12] در 7 دسامبر 2011 ، Deezer ، در آن زمان فقط در بلژیک ، فرانسه و انگلستان در دسترس بود ، برنامه های گسترش در سراسر جهان را در طول بقیه سال 2011 و ادامه تا سال 2012 اعلام کرد.[13] به گفته این شرکت ، قصد داشت تا پایان سال خدمات خود را در دسترس تمام اروپا قرار دهد ، تا پایان ژانویه 2012 به آمریکا (به استثنای ایالات متحده) ، تا پایان فوریه به آفریقا و جنوب شرقی آسیا و بقیه جهان (به استثنای ژاپن) تا پایان ژوئن.[13]

خدمات در سراسر اروپا تا 15 مارس 2012 در دسترس نبود ، [14] و خدمات راه اندازی شده در استرالیا ، کانادا و نیوزیلند در 25 آوریل.[15] در 8 ژوئن ، Deezer اعلام کرد که در 35 کشور آمریکای لاتین در دسترس است ، اگرچه در برزیل ، کوبا یا ونزوئلا نیست.[16] در 15 اوت ، Deezer اعلام کرد که ظرف چند هفته در اندونزی ، مالزی ، پاکستان ، فیلیپین ، سنگاپور و تایلند در دسترس خواهد بود.[17]

در 8 اکتبر 2012 ، Deezer اعلام کرد که 130 میلیون دلار بودجه از صنایع دسترسی دریافت کرده است تا برای گسترش بین المللی بیشتر استفاده شود.[6] دو روز بعد ، این شرکت اعلام کرد که به 76 بازار جدید گسترش یافته است و مجموع جهانی خود را به 160 کشور می رساند.[18] در 21 دسامبر ، Deezer سطح خدمات جدیدی را اعلام کرد که دو ساعت پخش موسیقی رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات در ماه را در دسترس کاربران در سراسر جهان قرار می دهد, اولین سرویس پخش موسیقی رایگان این شرکت در خارج از فرانسه.[19] مدیرعامل داچز گفت که دیزر همچنین به دنبال یک شریک برای معرفی خدمات در ایالات متحده است ، که “قادر به ارائه حجم قابل توجهی از مشترکان” برای کمک به جبران هزینه های “به طور باور نکردنی بالا” ورود به بازار ایالات متحده است.[19]

از دسامبر 2012 ، Deezer حدود دو میلیون کاربر برای اشتراک پرداخت کرد ، از یک پایگاه کاربر فعال ماهانه حدود هفت میلیون نفر ، با 20 میلیون آهنگ در کتابخانه خود.[20] تا سال 2016 ، به گفته مدیرعامل Dauchez ، این شرکت قصد داشت پنج درصد از بازار موسیقی جهانی را داشته باشد.[20]

در ژانویه 2013 ، دیزر گسترش خود را به 22 کشور جدید در سراسر آفریقا ، آسیا ، برزیل ، خاورمیانه و ایالات متحده اعلام کرد و مجموع آن را به 182 کشور رساند.[21] [22] با این حال ، راه اندازی ایالات متحده به تعداد محدودی از تبلیغات دستگاه محدود شده است.[23] در ژوئیه 2016 ، Deezer ایالات متحده را به لیست کشور پشتیبانی شده اضافه کرد.[24] از نوامبر 2021 ، Deezer در وب سایت خود 187 منطقه که در آن خدمات در دسترس بود ، ذکر شده است.[25]
پس از گسترش [ویرایش]

پس از این گسترش ، در سال 2013 Deezer همکاری با ال جی الکترونیک ، سامسونگ الکترونیک و توشیبا را اعلام کرد ، به این معنی که برنامه های Deezer در سیستم عامل های تلویزیون هوشمند در دسترس بودند ، [26] همراه با هویت برند جدید توسعه یافته در ارتباط با تصویرگر مک بیس.[27]

از آن زمان ، Deezer تعدادی از اعلان ها را انجام داده است ، از جمله طرح پاداش توسعه دهنده ، استودیوی برنامه تلفن همراه و ارتقاء API ، [28] نسخه بتا جدید و منحصر به فرد برنامه تلفن همراه خود برای کاربران اندروید ، [29] و برنامه Deezer جدید برای ویندوز 8.[30]

آوریل 2013 همچنین دیزر برنامه iOS خود را با یک ویژگی ذخیره هوشمند جدید به روز کرد ، که به برنامه اجازه می دهد تا آهنگ های پخش شده کاربر را شناسایی و به یاد بیاورد ، حتی در زمینه های پوشش ضعیف شبکه.[31]

در ژوئن 2014 ، Deezer یک همکاری جدید با سامسونگ اعلام کرد که به کاربران سامسونگ گلکسی S5 در اروپا یک اشتراک رایگان و شش ماهه Deezer Premium+ می دهد. سامسونگ و دیزر همکاری خود را با ارائه اشتراک شش ماهه و رایگان Deezer Premium+ برای محصولات صوتی بی سیم چند اتاقی سامسونگ ، از جمله خط m5 و M7 بلندگوهای صوتی بی سیم چند اتاقی ، تمدید کردند.[32] سامسونگ انگلستان و دیزر این تبلیغات را از سال 2016 تا 2018 دوباره ارائه دادند.[33][34]

در ژوئن 2014 ، Deezer و Google اعلام کردند که Google Chromecast از برنامه های اندروید و آیفون Deezer پشتیبانی می کند تا به کاربران اجازه دهد موسیقی را از تلفن خود به تلویزیون های خود از طریق Chromecast پخش کنند. پشتیبانی Chromecast از 25 ژوئن 2014 به بعد در استرالیا ، بلژیک ، برزیل ، کانادا ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، هلند ، نروژ ، پرتغال ، کره جنوبی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس و انگلستان در دسترس کاربران Deezer Premium+ قرار گرفت.[نقل قول مورد نیاز]

در سپتامبر 2014 ، Deezer Deezer Elite را اعلام کرد ، یک سرویس منحصر به فرد جدید ساخته شده برای و در همکاری با Sonos. Deezer Elite صدا با کیفیت CD را به کاربران آمریکایی سیستم های Sonos Hi-Fi ارائه می دهد. این سرویس فقط برای کاربران Sonos Deezer در سراسر جهان در دسترس است.[35] Deezer Elite “صوتی با وضوح بالا” کیفیت سی دی بدون ضرر (16bit/44.1 kHz) است و نه “Hi-Res” یا صوتی با وضوح بالا. Sonos از جریان Hi-Res (24/96 ، 24/192 یا مشابه آن) پشتیبانی نمی کند.

در ایالات متحده ، Deezer HiFi 36 میلیون آهنگ از موسیقی با کیفیت 16 بیتی/44.1 kHz را با اشتراک ماهانه 19.95 دلار ارائه می دهد. این برنامه “فقط در سیستم های صوتی انتخاب شده و برنامه دسکتاپ در دسترس است” و بارگیری تلفن ها را با سرعت 320 کیلو بایت در ثانیه ارائه می دهد. [36]

در اکتبر 2014 ، Deezer اعلام کرد که محصولات Bose SoundTouch و SoundLink اکنون برای Deezer Premium+ service پشتیبانی می شوند. این مشارکت ابتدا در ایالات متحده اجرا خواهد شد و سپس برای کاربران جهانی در دسترس خواهد بود.[37]

در اکتبر 2014 ، Deezer اعلام کرد که رادیو Stitcher به Deezer ادغام خواهد شد. تا سال 2015 ، کاربران Deezer می توانند از ویژگی های رادیویی Stitcher در Deezer استفاده کنند.[38]

در دسامبر 2014 ، Deezer و Pepsi همکاری خود را برای ایجاد شتاب دهنده هنرمند Midem برای حمایت از مدیران و برچسب ها در هنگام رشد پروفایل هنرمندان خود اعلام کردند.[39] [40] در ژوئن 2016 ، Stitcher را به شرکت E. W. Scrips به قیمت 4.5 میلیون دلار فروخت[41]

در 7 نوامبر 2019 ، Deezer Spleeter را منتشر کرد ، یک ابزار منبع باز “جداسازی منبع صوتی” نوشته شده در پایتون که از کتابخانه یادگیری ماشین TensorFlow و مدل های پیش آموزش شده برای استخراج ساقه صوتی استفاده می کند.[42]

در سپتامبر 2020 ، Deezer به تعدادی از شرکت های فناوری در ائتلاف عدالت برنامه به رهبری Epic Games پیوست تا شرایط بهتری برای گنجاندن برنامه های خود در فروشگاه های برنامه اپل و گوگل درخواست کند.[43]

در سه ماهه اول سال 2021 ، دیزر 2 درصد سهم بازار بازار خدمات پخش موسیقی را در اختیار داشت. در ژوئیه 2021 ، Deezer اعلام کرد که کاربران حساب رایگان می توانند از بلندگوهای دستیار گوگل برای پخش موسیقی استفاده کنند.[44][45]

در 5 ژوئیه 2022 ، Deezer به یک شرکت عمومی تبدیل شد.[46]

پخش گسترده آهنگ در دیزر

به عنوان یک موزیسین یا خواننده، باید مطمئن شوید که موزیکتان به خوبی و در مقیاس گسترده، به گوش مخاطبان برسد. میزان دیده شدن کار شما، در نهایت برای شما طرفدار می سازد و جایگاه هنری شما را در کل مارکت موزیک ، در بین سایر خواننده ها مشخص می کند. دیده و شنیده شدن موزیک مهم ترین هدفی است که بعد از تولید آن باید برایش برنامه ریزی کنید؛ زیرا موزیک برای شنیده شدن ساخته شده است و اگر قرار باشد به درستی شنیده نشود، می توان گفت عملاً بلااستفاده است. حالا سوالی که بعد از تهیه و تولید موسیقی پیش می آید این است که چگونه موزیک خود را پخش کنیم که هم هزینه پخش موزیک به صرفه باشد و هم رسانه معتبر و پربازدیدی را انتخاب کرده باشیم؟

یکی از معیار های دیده شدن موزیک، وضعیت پخش آن آهنگ است. انتشار گسترده موزیک یا همان پخش سراسری آهنگ می تواند تضمین کننده شنیده شدن موزیک شما باشد. انتشار آهنگ به مجموعه برنامه ریزی های انتشار آهنگ در مقیاس بزرک و وسیع گفته می شود که طی فرایند های گسترده به تبليغ موسيقی شما می پردازد. موارد بسیاری در میزان تاثیر و بازدهی پخش سراسری موزیک  تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، از جمله این موارد می توان به مواردی مثل نوع رسانه و سایت های پخش موزیک ، شرکت پخش آثار موسيقی که آن را برای پخش موزیک انتخاب می کنید و همینطور میزان هزینه تبلیغات موسیقی شما اشاره کرد.

رادیو ام ام سی به عنوان مرجع رسمی ارائه سرویس های پخش گسترده آهنگ و ساخت صفحات رسمی از جمله طراحی سایت شخصی و ساخت صفحه ویکی پدیا، با تجربه چند ساله خود شما را در دیده شدن هرچه بیشتر آثار هنریتان همراهی می کند. برای مشاهده خدمات رادیو ام ام سی به بخش منو» سرویس ها مراجعه کنید و در صورتی که قصد پخش سراسری آهنگ خود را دارید، برای مشاهده شرایط ، تعرفه پخش موزیک روی دکمه زیر کلیک کنید. ما برای شما سه پلن حرفه ای در نظر گرفته ایم که به واسطه آن نه تنها موزیک خود را در سطح بین المللی پخش کنید

پخش آهنگ سراسری

منابع بیشتر برای دیزر:

https://www.deezer.com/

کامنت‌ها »

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *