iHeartRadio (اغلب به “iHeart” کوتاه می شود) یک پلتفرم پخش ، پادکست و پخش رادیویی آمریکایی متعلق به iHeartMedia است.[2] [3] در اوت 2008 تاسیس شد. از سال 2019 ، iHeartRadio به عنوان برند ملی چتر برای شبکه رادیویی iHeartMedia ، بزرگترین پخش کننده رادیویی در ایالات متحده با 128 میلیون کاربر ثبت شده در سال 2019 فعالیت می کرد.[4] رقبای اصلی آن Audacy ، TuneIn و Sirius XM هستند.[5]
iHeartMedia حق امتیاز رویداد ملی خود را در اطراف نام تجاری مصرف کننده iHeartRadio از جمله جشنواره موسیقی iHeartRadio ، جوایز موسیقی iHeartRadio ، تور توپ Iheartradio ، جشنواره کشور iHeartRadio ، Iheartradio Wango Tango و Iheartradio ALTerEgo ساخت.
تاریخ [ویرایش]
[آیکون]
این بخش نیاز به گسترش دارد: تاریخچه کانال شفاف. شما می توانید با اضافه کردن به آن کمک کنید. (سپتامبر 2022)
iHeartRadio متعلق به iHeartMedia است که در سال 2014 از کانال کلیر نامگذاری شد.[6] قبل از سال 2008 ، محصولات صوتی مختلف Clear Channel Communications غیرمتمرکز شدند. ایستگاه های فردی که از سایت های خود پخش می شدند (یا در بسیاری از موارد به دلیل سندیکاسیون حجیم و مسائل مربوط به ترخیص تبلیغات محلی نبود) و وب سایت آزمایشگاه فرمت بین 40 تا 80 شبکه را فراهم می کرد که عمدتا در زیر کانال های رادیویی Hd کانال کلیر استفاده می شد و بسیاری از آنها بدون تغییر به iHeartRadio منتقل شدند.[نقل قول مورد نیاز] در اوت 2008 ، کانال کلیر وب سایت iHeartMusic را راه اندازی کرد ، با اخبار سرگرمی ، اخبار ملی ، محتوای موسیقی از جمله آلبوم ها ، تک آهنگ ها بر اساس تقاضا ، فیلم های موسیقی و دسترسی به بیش از 750 ایستگاه رادیویی کانال شفاف آنلاین.
در 7 اکتبر 2008 ، رادیو کانال کلیر اولین نسخه iHeartRadio را از طریق App Store به iPhone و iPod Touch اپل راه اندازی کرد. دوازده ایستگاه رادیویی در 8 بازار در این اولین انتشار گنجانده شد.[7] [8] در سال 2009 ، iHeartRadio در دسترس دستگاه های بلک بری و سیستم عامل اندروید[9][10] [11] و سپس Sonos [12] در سال 2010 قرار گرفت. سپتامبر 2011 راه اندازی رسمی سرویس iHeartRadio رایگان و همه در یک با هزاران ایستگاه رادیویی زنده و ایستگاه های هنرمند سفارشی را نشان داد.[13] این راه اندازی همزمان با اولین جشنواره موسیقی iHeartRadio بود ، رویداد سالانه دو روزه که توسط رایان سیکرست در Mgm Grand در لاس وگاس برگزار شد.[14]
این برنامه به Xbox 360[15] و webOS گسترش یافت.[16] در 20 آوریل 2012 ، iHeartRadio در آیپد راه اندازی شد.[17] در 8 ژوئن 2012 ، iHeartRadio قرارداد قدرت یاهو را به پایان رساند! سرویس رادیویی موسیقی ، که قبلا توسط رادیو سی بی اس کار می کرد.[نقل قول مورد نیاز]
در اواسط اکتبر 2012 ، iHeartRadio اخبار صوتی آنلاین ، آب و هوا و ترافیک را برای تامپا ، شیکاگو ، دالاس/فورت ورت ، لس آنجلس ، سان دیگو ، نیویورک و 15 شهر شهری دیگر ، با نام “اخبار 24/7″راه اندازی کرد.[18] در 1 مارس 2013 ، iHeartRadio به گیرنده رسانه دیجیتال Roku اضافه شد.[19] از سال 2019 ، این برنامه در بیش از 250 دستگاه و سیستم عامل در دسترس بود.[20]
در ژوئیه 2013 ، iHeartRadio شروع به اضافه کردن ایستگاه هایی از خارج از ایالات متحده مانند CHUM-FM و CFBT-FM در کانادا و رادیو ویرجین دبی در امارات متحده عربی کرد.[21] در 14 ژوئیه 2013 ، iHeartRadio در نیوزیلند و استرالیا راه اندازی شد.[22]
در 24 ژوئیه 2013 ، iHeartRadio یک ویژگی رادیویی گفتگوی جدید را راه اندازی کرد: Iheartradio Talk. این برنامه شامل برنامه های اصلی بر اساس تقاضا از افراد مشهور مانند رایان سیکرست بود و به کاربران اجازه داد تا محتوای خود را از طریق Spreaker آپلود کنند.[23] در سال 2014 ، ویژگی Iheartradio Talk به “نمایش ها و شخصیت ها” تغییر نام داد و در سال 2016 این ویژگی به سادگی به عنوان “پادکست ها”شناخته شد.
در 10 نوامبر 2015 ، iHeartRadio یک برنامه اسپین آف به نام خانواده iHeartRadio را راه اندازی کرد-تجربه ای که کودکان را هدف قرار می دهد. این شامل یک رابط ساده و انتخاب ایستگاه های مناسب سن (مانند رادیو دیزنی و ایستگاه هایی است که توسط هنرمندان و شخصیت های محبوب در میان جمعیت اداره می شود). کارگاه Build-A-Bear به عنوان حامی راه اندازی برنامه عمل کرد که شامل اضافه کردن یک کانال “Build-A-Bear Workshop Radio” در برنامه بود.[24][25]
در طول جشنواره موسیقی iHeartRadio 2016 ، iHeartMedia اشتراک را بر اساس خدمات تقاضا “iHeartRadio Plus” و “Iheartradio all Access powered by Napster”اعلام کرد.[26] در تاریخ 1 دسامبر 2016 ، iHeartMedia خدمات را در نسخه بتا در iOS و اندروید به کاربران آمریکایی راه اندازی کرد.
iHeartRadio در کانادا در 7 اکتبر 2016 با همکاری Bell Media راه اندازی شد.[27]
در سال 2017 ، iHeartRadio Plus و تمام دسترسی به سیستم عامل های دیگر از جمله دسکتاپ را گسترش داد[28][29][30] در ژانویه 2017 در نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES).
iHeartRadio در مکزیک در 29 اکتبر 2018 با همکاری گروه ACIR راه اندازی شد.[31]
در سال 2018 ، iHeartMedia ، با هدف کاهش بدهی خود حدود 20 میلیارد دلار به نصف ، درخواست کرد که بزرگترین ورشکستگی آن سال و 30 بزرگترین ورشکستگی در تاریخ توصیف شده است.[32] لس آنجلس تایمز در آن زمان مشاهده کرد که ” حدود 265 میلیون نفر در ایالات متحده هنوز حداقل یک بار در ماه به ایستگاه های iHeart گوش می دهند ، اما رسانه های جدیدتر مانند سرویس پخش Spotify و پخش ماهواره ای SiriusXM مخاطبان را کاهش داده و فروش را کاهش داده اند.”[32]
از ابتدای سرویس ، بسیاری از ایستگاه های رادیویی خود که با یک علامت تماس و منطقه مترو که آنها خدمت می کنند شناسایی شده اند ، برچسب نهایی دارند که آنها را به عنوان “یک ایستگاه iHeartRadio” یا برای ایستگاه های موسیقی ملی زنده مانند راک اکلتیک یا iHeart80s شناسایی می کند ، برچسب های نهایی آنها آنها را به عنوان “یک ایستگاه اصلی iHeartRadio” شناسایی می کند (آنها همچنین ایستگاه های HD2/HD3 را که همزمان پخش می کنند شناسایی می کنند). اگرچه از سال 2019 ، iHeartRadio “لوگو صوتی” خود را معرفی می کند ، یک صداساز پنج نوت با دو ضربان قلب در پایان. شامل تغییرات خاص (از جمله نسخه های صوتی) برای فرمت ها یا تولیدات مختلف است.[33]
در اوایل سال 2020 ، iHeart “ده ها” شلیک کرد (تخمین زده شده توسط یک روزنامه به عنوان “صدها”… در بیش از 850 ایستگاه رادیویی خود”[34]) از 12500 کارمند آن زمان در زمانی که شرکت ورشکسته بود ، [32] برای خرید توسط Liberty Media در نظر گرفته می شد.[35] iHeart این اخراج ها را به عنوان تکنولوژی محور توصیف کرد.[36]
در 23 آوریل 2020 ، برنامه iHeartRadio با همکاری گروه رادیویی Uno راه اندازی شد که صاحب مارک های NotiUno ، Salsoul ، Fidelity و Hot 102 در پورتوریکو است.
در 1 دسامبر 2021 ، iHeartRadio با Roku قرارداد امضا کرد تا ده ها ایستگاه رادیویی زنده خود را به مجموعه تلویزیونی زنده کانال Roku بیاورد. ایستگاه های پشتیبانی شده از تبلیغات (که شامل iHeartCountry ، Alt Radio ، The Beat ، Classic Rock ، Hit Nation ، Latino Hits ، iHeart80s و iHeart90s و همچنین ایستگاه های تعطیلات را انتخاب می کنند) برای تکمیل و افزایش تجربه صوتی ، شبیه به انتخاب موسیقی در کابل دیجیتال و تلویزیون ماهواره ای ، تصاویر را ارائه می دهند.[37]
خرید [ویرایش]
در سپتامبر 2018 ، iHeartMedia اعلام کرد که Stuff Media ، LLC ، ناشر سودآور ایالات متحده از شنوندگان محتوای پادکست ، که شامل بخش کسب و کار پادکست HowStuffWorks و همچنین صفحه محتوای پادکست برتر آن ، به قیمت 55 میلیون دلار است ، را به دست خواهد آورد. با توجه به اینکه Stuff Media و iHeartMedia حدود 5.3 میلیون و 5.6 میلیون شنونده ماهانه را پیش از آن داشته اند ، (به گفته Podtra) ، این خرید باعث افزایش رهبری iHeart به عنوان بزرگترین ناشر پادکست تجاری شد ، اگرچه هنوز هم از NPR عقب بود.[38]
از سال 2022 ، iHeartRadio اکنون ناشر پادکست پیشرو در Podtrac است ، با بیش از 400 میلیون دانلود در هر ماه.[39] در نوامبر 2018 ، iHeart همچنین ژلی خریداری کرد.[40] در اکتبر 2020 ، اعلام شد که شرکت Voxnest ، شرکت مادر Spreaker ، یک شرکت میزبانی پادکست را خریداری خواهد کرد.[41] [42] iHeart از آن زمان تریتون دیجیتال را از اسکریپس خریداری کرده است.[43]
سرمایه گذاری [ویرایش]
در فوریه 2022 ، iHeartMedia در Sounder سرمایه گذاری کرد.[44]
در دسترس بودن و دستگاه های پشتیبانی شده [ویرایش]
iHeartRadio [کی؟] در استرالیا ، کانادا ، ایالات متحده ، پورتوریکو ، مکزیک و نیوزیلند در دسترس است.[45] [چه زمانی؟] در 250 پلتفرم دستگاه از جمله آنلاین و از طریق اتومبیل ها ، کنسول های بازی ، صدا خانگی ، تلفن های هوشمند تلفن همراه و تبلت ها ، تلویزیون ها و ساعت ها در دسترس است.[46]
عملکرد و سیستم رتبه بندی[ویرایش]
شنوندگان می توانند ایستگاه های رادیویی زنده ، ایستگاه های موسیقی شخصی ، ایجاد لیست پخش ، گوش دادن به پادکست ها و موارد دیگر را بشنوند. Iheartradio player دارای یک ابزار رتبه بندی لایک/دوست نداشتن (انگشت شست بالا/انگشت شست پایین) است که در آهنگ هایی که در ایستگاه های رادیویی زنده و سفارشی پخش می شوند استفاده می شود. آهنگ های” Liking “یا” disliking ” برای تمام ایستگاه های زنده بازخورد ایستگاه پخش شده را ارائه می دهد. “دوست داشتن” یک آهنگ در ایستگاه های سفارشی آن را خواهد داشت و آهنگ هایی مانند آن بیشتر پخش می شود. “دوست نداشتن” یک آهنگ در ایستگاه های سفارشی به این معنی است که آهنگ دوباره پخش نخواهد شد.[47] این داده ها برای شخصی سازی ایستگاه “رادیو مورد علاقه من” کاربران استفاده می شود. همانطور که رادیو مورد علاقه من با گذشت زمان طعم موسیقی کاربر را یاد می گیرد ، آهنگ های پاداش مختلفی را به مخلوط اضافه می کند. آهنگ ها به راحتی می توانند از ایستگاه حذف شوند.
برای مدتی از آغاز این سرویس تا سال 2020 ، iHeartRadio یک “تونر کشف” به ایستگاه های سفارشی داشت که شنوندگان می توانستند تونر را برای پخش آهنگ های آشنا تنظیم کنند – یا “کمتر آشنا” را برای پخش انواع گسترده تر انتخاب کنند – یا “مخلوط”.
ایالات متحده[ویرایش]
پخش گسترده آهنگ در رادیو آی هارت
به عنوان یک موزیسین یا خواننده، باید مطمئن شوید که موزیکتان به خوبی و در مقیاس گسترده، به گوش مخاطبان برسد. میزان دیده شدن کار شما، در نهایت برای شما طرفدار می سازد و جایگاه هنری شما را در کل مارکت موزیک ، در بین سایر خواننده ها مشخص می کند. دیده و شنیده شدن موزیک مهم ترین هدفی است که بعد از تولید آن باید برایش برنامه ریزی کنید؛ زیرا موزیک برای شنیده شدن ساخته شده است و اگر قرار باشد به درستی شنیده نشود، می توان گفت عملاً بلااستفاده است. حالا سوالی که بعد از تهیه و تولید موسیقی پیش می آید این است که چگونه موزیک خود را پخش کنیم که هم هزینه پخش موزیک به صرفه باشد و هم رسانه معتبر و پربازدیدی را انتخاب کرده باشیم؟
یکی از معیار های دیده شدن موزیک، وضعیت پخش آن آهنگ است. انتشار گسترده موزیک یا همان پخش سراسری آهنگ می تواند تضمین کننده شنیده شدن موزیک شما باشد. انتشار آهنگ به مجموعه برنامه ریزی های انتشار آهنگ در مقیاس بزرک و وسیع گفته می شود که طی فرایند های گسترده به تبليغ موسيقی شما می پردازد. موارد بسیاری در میزان تاثیر و بازدهی پخش سراسری موزیک تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، از جمله این موارد می توان به مواردی مثل نوع رسانه و سایت های پخش موزیک ، شرکت پخش آثار موسيقی که آن را برای پخش موزیک انتخاب می کنید و همینطور میزان هزینه تبلیغات موسیقی شما اشاره کرد.
رادیو ام ام سی به عنوان مرجع رسمی ارائه سرویس های پخش گسترده آهنگ و ساخت صفحات رسمی از جمله طراحی سایت شخصی و ساخت صفحه ویکی پدیا، با تجربه چند ساله خود شما را در دیده شدن هرچه بیشتر آثار هنریتان همراهی می کند. برای مشاهده خدمات رادیو ام ام سی به بخش منو» سرویس ها مراجعه کنید و در صورتی که قصد پخش سراسری آهنگ خود را دارید، برای مشاهده شرایط ، تعرفه پخش موزیک روی دکمه زیر کلیک کنید. ما برای شما سه پلن حرفه ای در نظر گرفته ایم که به واسطه آن نه تنها موزیک خود را در سطح بین المللی پخش کنید