معرفی رسانه پخش موزیک resso + انتشار آهنگ در رسو

این مقاله در اصل در ABACUS منتشر شد

ایجاد یک سرویس پخش موسیقی جدید در سال 2019 به نظر می رسد که فروش آن سخت خواهد بود. بسیاری از خدمات امروز دارای کاتالوگ ها و ویژگی های موسیقی مشابه هستند ، بنابراین برای اکثر مردم آسان است که با Spotify یا Apple Music کار کنند.

اما خالق TikTok bytedance فکر می کند که راه حلی دارد: یک شبکه اجتماعی که همچنین یک برنامه پخش موسیقی است.

با Resso آشنا شوید ، یک سرویس پخش جدید که بسیار شبیه TikTok است. رسو در اصل شش ماه پیش منتشر شد ، اما مالکیت بایتدانس اخیرا آشکار شد. این برنامه در حال حاضر در هند و اندونزی ، دو بازار بزرگ و داغ آسیا در دسترس است. اما طبق گزارش Sensor Tower ، Resso تا کنون تنها 27000 کاربر دارد.

طرح Resso کاملا شبیه به Apple Music است. (تصویر: Resso)

طرح Resso کاملا شبیه به Apple Music است. (تصویر: Resso)

در نگاه اول ، رزو مانند بسیاری از رقبای خود به نظر می رسد و احساس می کند ، با ویژگی های Spotify ، Apple Music و YouTube Music. اما این نیز به طور نامشخص از TikTok الهام گرفته شده است ، و این جایی است که ByteDance مزیت اصلی خود را دارد.

Spotify که تقریبا مترادف با پخش موسیقی در این روزها است ، امسال نیز در هند راه اندازی شد. هر دو اشتراک را برای 119 روپیه (1.68 دلار آمریکا) در ماه ارائه می دهند ، اما Spotify همچنین یک برنامه خانوادگی برای 179 روپیه (2.53 دلار آمریکا) دارد. اپل موزیک نیز در کشور است و قیمت ماهانه خود را به 99 روپیه (1.40 دلار آمریکا) در سال جاری کاهش داد و با قیمت یوتیوب موسیقی مطابقت داشت.

بدون شناخت نام زیاد ، Resso باید به ویژگی ها و اتصال آن به TikTok تکیه کند. تا الان ، به نظر می رسد کار خوبی انجام داده است.

Resso به لطف بسیاری از ویژگی های اجتماعی پخته شده خود بیش از یک برنامه پخش موسیقی ساده احساس می کند. کاربران می توانند در مورد آهنگ ها نظر دهند و Gif ها و فیلم های همراه با موسیقی تولید کنند. همچنین می توانید به سرعت قطعه هایی از متن را به سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این سس مخفی رزو است. خدمات موسیقی دیگر هنوز هم مانند تجربه های نسبتا انفرادی احساس می کنند. اما در Resso ، موسیقی قابل اشتراک و مشترک تر است.

یکی از ویژگی های امضای Resso Vibe است. این ویژگی است که به شما اجازه می دهد Gif ، عکس یا فیلم را به هر موسیقی که پخش می کنید اضافه کنید. سپس می توان این را در پس زمینه پخش کرد و محتوای آن برای سایر مشترکان که به همان آهنگ گوش می دهند قابل مشاهده است.

شما می توانید یک “vibe” از یک آهنگ که به آن گوش می دهید ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. (تصویر: Resso)

شما می توانید یک “vibe” از یک آهنگ که به آن گوش می دهید ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. (تصویر: Resso)

Resso همچنین دارای متن همگام سازی شده است تا بتوانید همراه با مربا مورد علاقه خود دنبال کنید. و برای آن آهنگ هایی که واقعا با شما صحبت می کنند ، Resso به شما اجازه می دهد یک قطعه از متن را بیرون بکشید و با استفاده از کاتالوگ هنر پوشش با یک تصویر تولید شده به طور خودکار به اشتراک بگذارید. سپس می توانید این کارت را در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

حرکت هوشمند دیگری از Resso کپی کردن زبان طراحی TikTok بود. TikTok یک حس جهانی است ، بنابراین طراحی بلافاصله برای بسیاری از کاربران قابل تشخیص خواهد بود. این در هند نیز صدق می کند ، جایی که TikTok بیش از 120 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

این بدان معنی است که برخی از عناصر طراحی و کنترل ها ، مانند کشیدن به مسیر بعدی ، بلافاصله برای کاربران TikTok آشنا خواهند بود ، به آنها کمک می کند هنگام استفاده از Resso احساس کنند در خانه هستند.

رزو به طرق مختلف شبیه تیک تاک است. (تصویر: Resso)

متاسفانه ، ما نتوانستیم همه این عملکرد را روی Resso خودمان امتحان کنیم. ByteDance استفاده از Resso در خارج از کشورهایی که در نسخه بتا هستند را بسیار دشوار می کند (نه ، Vpn ها و حساب های جدید کار نمی کنند). بنابراین ما با یک کاربر Spotify در هند تماس گرفتیم تا برداشت های او را در برنامه جدید دریافت کنیم.

“این در مقایسه با Spotify عالی است ،” گفت: Sunil Bishnoi ، یک متخصص منابع در گرگان ، هند. “Resso جالب تر به نظر می رسد-تابع Vibes ، متن ، زبان شخصی تر مورد استفاده در گزینه های لیست پخش.”

اما داشتن یک برنامه جدید لزوما به معنای موفقیت نیست. وقتی صحبت از گوش دادن به موسیقی می شود ، Resso مانند بسیاری از برنامه های پخش دیگر کار می کند. فونت ، هنر پوشش و طرح ممکن است بسیاری از مردم را به موسیقی اپل یادآوری کند. برگه discovery همچنین لیست های پخش مانند Chill Top 20 را ارائه می دهد ، درست مانند سایر خدمات پخش. و در حالی که Spotify در متن های همگام سازی شده عقب است ، Apple Music نیز این ویژگی را دارد.

Resso همچنین به محتوای ویدئویی متکی است ، اما حق نمایش تمام فیلم های موسیقی را که می توانید در موسیقی یوتیوب پیدا کنید ندارد. این بدان معنی است که برنامه بیشتر به محتوای تولید شده توسط کاربر وابسته است.

برنامه موسیقی جدید Resso را از Bytedance آزمایش کرده و شگفت زده شده است. احساس Spotify + شبکه اجتماعی با تمرکز بر نظرات کاربران و توانایی به راحتی ریمکس و به اشتراک گذاری آهنگ های مورد علاقه به فیلم ها ، gif ها و رسانه های اجتماعی https://t.co/SokFUOHamy

جان لای (@Tocelot) دسامبر 11, 2019

با این حال ، این فقط حقوق ویدیویی نیست که یک چالش را ثابت می کند. بلومبرگ گزارش داد که در حالی که بایتدانس حقوق موسیقی را از برچسب های هندی T-Series و Times Music تضمین کرده است ، این شرکت هنوز هیچ قرارداد مجوز با شرکت گروه موسیقی وارنر ، گروه موسیقی جهانی یا سونی Music Entertainment ندارد. حتی اسپاتیفی با حقوق موسیقی در کشور مبارزه کرده است.

Resso یک سطح رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات دارد که می تواند به کاربران کمک کند ، اما Spotify و YouTube Music دارای سطوح رایگان خود هستند. پس بزرگترین چالش برای رزو هنوز نامش رو داره پاسخ تیک تاک به پخش موسیقی ممکن است در جنوب و جنوب شرقی آسیا جذابیت داشته باشد ، اما مشخص نیست که آیا این کافی است.

“نام Spotify بین المللی تر و مشهور تر است ، که Resso هنوز نیست ،” Bishnoi گفت. “اما من برای برخی از روزها Resso را کشف خواهم کرد.”

گزارش اضافی توسط مت هالدان.

پخش گسترده آهنگ در رسو

به عنوان یک موزیسین یا خواننده، باید مطمئن شوید که موزیکتان به خوبی و در مقیاس گسترده، به گوش مخاطبان برسد. میزان دیده شدن کار شما، در نهایت برای شما طرفدار می سازد و جایگاه هنری شما را در کل مارکت موزیک ، در بین سایر خواننده ها مشخص می کند. دیده و شنیده شدن موزیک مهم ترین هدفی است که بعد از تولید آن باید برایش برنامه ریزی کنید؛ زیرا موزیک برای شنیده شدن ساخته شده است و اگر قرار باشد به درستی شنیده نشود، می توان گفت عملاً بلااستفاده است. حالا سوالی که بعد از تهیه و تولید موسیقی پیش می آید این است که چگونه موزیک خود را پخش کنیم که هم هزینه پخش موزیک به صرفه باشد و هم رسانه معتبر و پربازدیدی را انتخاب کرده باشیم؟

یکی از معیار های دیده شدن موزیک، وضعیت پخش آن آهنگ است. انتشار گسترده موزیک یا همان پخش سراسری آهنگ می تواند تضمین کننده شنیده شدن موزیک شما باشد. انتشار آهنگ به مجموعه برنامه ریزی های انتشار آهنگ در مقیاس بزرک و وسیع گفته می شود که طی فرایند های گسترده به تبليغ موسيقی شما می پردازد. موارد بسیاری در میزان تاثیر و بازدهی پخش سراسری موزیک  تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، از جمله این موارد می توان به مواردی مثل نوع رسانه و سایت های پخش موزیک ، شرکت پخش آثار موسيقی که آن را برای پخش موزیک انتخاب می کنید و همینطور میزان هزینه تبلیغات موسیقی شما اشاره کرد.

رادیو ام ام سی به عنوان مرجع رسمی ارائه سرویس های پخش گسترده آهنگ و ساخت صفحات رسمی از جمله طراحی سایت شخصی و ساخت صفحه ویکی پدیا، با تجربه چند ساله خود شما را در دیده شدن هرچه بیشتر آثار هنریتان همراهی می کند. برای مشاهده خدمات رادیو ام ام سی به بخش منو» سرویس ها مراجعه کنید و در صورتی که قصد پخش سراسری آهنگ خود را دارید، برای مشاهده شرایط ، تعرفه پخش موزیک روی دکمه زیر کلیک کنید. ما برای شما سه پلن حرفه ای در نظر گرفته ایم که به واسطه آن نه تنها موزیک خود را در سطح بین المللی پخش کنید

پخش آهنگ سراسری

منابع بیشتر برای رسو

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.moonvideo.android.resso&hl=en_US

کامنت‌ها »

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *