پخش موزیک و انتشار آهنگ در سایت تیدال

معرفی رسانه پخش موزیک tidal + انتشار آهنگ در تیدال

در این بخش قصد داریم رسانه پخش موزیک تیدال (TIDAL) را معرفی کنیم. در مورد رسانه پخش موزیک تیدال یکی از برترین رسانه های پخش موزیک است که در ایران طرفداران مخصوص به خود را دارد. اکثرا طرفداران رسانه تیدال، به موزیک های سبک رپ علاقه مند هستند و برای پخش آهنگ رپ از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

به طور کلی، Tidal (به شکل TIDAL) یک سرویس پخش موسیقی، پادکست و ویدیو مبتنی بر اشتراک است. از خصوصیات رسانه پخش آهنگ تیدال ، میتوان به صدای بدون افت کیفیت و موزیک ویدیوهای با کیفیت بالا را با محتوای انحصاری و ویژگی‌های ویژه موسیقی ترکیب می‌کند اشاره کرد. Tidal در سال 2014 توسط شرکت سهامی عام نروژی آسپیرو ، با قراردادهای توزیع با شرکت تری لیبل ماژول و بسیاری از کمپانی های موسیق هند راه اندازی شد. Tidal ادعا می کند که دسترسی به پخش بیش از 60 میلیون آهنگ و 240000 موزیک ویدیو را با کیفیت بالا ارائه می دهد. این سرویس دو سطح خدمات ارائه می‌کند: Tidal Premium (کمترین افت کیفیت) و Tidal HiFi (کیفیت CD بدون افت – 16 بیت/44.1 کیلوهرتز مبتنی بر FLAC – و کیفیت MQA) که بالاترین کیفیت های پخش موسیقی هستند.

رسانه پخش موزیک تیدال یکی از رسانه های برتر و محبوب در ایران و بسیاری از کشور های بزرگ دنیاست که کاربران آن، سالیانه میلیون ها دلار در آن صرف شنیدن موزیک می کنند.

Tidal ادعا می کند که بالاترین درصد حق امتیاز (درآمد) را به هنرمندان و ترانه سرایان در بازار پخش موسیقی پرداخت می کند. در مارس 2015، Aspiro توسط رپر شناخته شده، جی زی خریداری شد که این سرویس پخش موزیک را با یک کمپین بازاریابی انبوه راه اندازی کرد. این سرویس به عنوان اولین سرویس استریم متعلق به هنرمند معرفی شد.

تیدال تغییرات

Tidal (در تمام کلاه ها سبک شده است) یک سرویس پخش موسیقی نروژی-آمریکایی است که در سال 2014 توسط شرکت عمومی سوئدی Aspiro راه اندازی شد. شرکت Tidal در حال حاضر متعلق به شرکت Block است.، یک شرکت پردازش پرداخت آمریکایی.[2]

با قراردادهای توزیع با هر سه برچسب اصلی ضبط و بسیاری از برچسب های مستقل ، [3] tidal ادعا می کند دسترسی به بیش از 80 میلیون آهنگ و 350 ، 000 ویدیو موسیقی را فراهم می کند.[4] این دو سطح خدمات را ارائه می دهد: HiFi جزر و مد (تا کیفیت سی دی – FLAC مبتنی بر 16 بیتی/44.1 kHz) و Hifi جزر و مد به علاوه (تا MQA-24 بیتی/352.8 kHz). Tidal ادعا می کند که بالاترین درصد حق امتیاز را به هنرمندان موسیقی و آهنگسازان در بازار پخش موسیقی پرداخت می کند.[5]

در مارس 2015 ، آسپیرو توسط پروژه Panther Bidco Ltd خریداری شد. که این سرویس را با یک کمپین بازاریابی جمعی راه اندازی کرد و آن را به عنوان اولین سرویس پخش هنرمند ترویج کرد.[6] در ژانویه 2017 ، شرکت اسپرینت 33 درصد از جزر و مد را با گزارش 200 میلیون دلار خریداری کرد. در مارس 2021 ، بلوک ، که در آن زمان به عنوان مربع شناخته می شد ، موافقت کرد که 297 میلیون دلار برای مالکیت اکثریت Tidal پرداخت کند.[7] در ژوئن 2022 ، از طریق افشای جلسه سالانه سهامداران 2022 ، بلاک گزارش داد که سهم به دست آمده در سرویس موسیقی Tidal 86.8 ٪ بود.[8]

در حالی که برخی از ناظران کیفیت صوتی با وفاداری بالا و هزینه های اشتراک بالاتر را که منجر به حق امتیاز بالاتر به هنرمندان و آهنگسازان می شود ، ستایش کردند ، دیگران احساس کردند که هزینه های اشتراک بالا و محتوای منحصر به فرد از هنرمندان درگیر می تواند منجر به دزدی موسیقی بیشتر شود. Tidal ادعا کرد که بیش از 3 میلیون مشترک در سال 2016 دارد،[9] اگرچه صحت این ادعاها و شماره های جریان گزارش شده شرکت مورد سوال قرار گرفته است.[10] از مارس 2021 ، Tidal در 61 کشور فعالیت می کند.[11]
تاریخ [ویرایش]

Aspiro که در سال 2010 در نروژ راه اندازی شد و بعدا در سوئد ، دانمارک ، آلمان و لهستان در دسترس بود ، نام تجاری Tidal را در انگلستان ، ایالات متحده و کانادا در 28 اکتبر 2014 راه اندازی کرد. این راه اندازی توسط Sonos و 15 تولید کننده صوتی خانگی دیگر به عنوان شرکای ادغام پشتیبانی شد.[12] در ژانویه 2015 ، Tidal در پنج کشور اروپایی دیگر راه اندازی شد: ایرلند ، فنلاند ، هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ.[3]

آسپیرو توسط شرکت پروژه پانتر بیدکو خریداری شد. (تحت کنترل رپپر و تاجر آمریکایی جی زی) برای 466 میلیون SEK (56.2 میلیون دلار) در ژانویه 2015.[13] [14] قبل از خرید آسپیرو ، جی زی در مصاحبه ای با بیلبورد اظهار داشت که مایل است با سایر خدمات پخش برای انجام چشم انداز خود همکاری کند. “ما با هر سرویس صحبت کردیم و تمام گزینه ها را بررسی کردیم ، “او گفت ،” اما در پایان روز ، ما فکر کردیم که اگر ما این چیز را به همان روشی که می بینیم شکل دهیم ، پس ما باید استقلال داشته باشیم. و این یک پیشنهاد بهتر برای ما شد ، نه یک پیشنهاد ساده تر ، به شما توجه کنید ، ” او نتیجه گرفت.[15]

در 16 آوریل 2015 ، توجه عمومی به این موضوع جلب شد که Tidal دفاتر اصلی Aspiro خود را در استکهلم تعطیل می کند و استخدام همه کارمندان سوئدی و مدیرعامل ، اندی چن را خاتمه می دهد.[16] این شرکت از اظهار نظر در مورد بسته شدن دفاتر خودداری کرد اما تأیید کرد که اندی چن به عنوان مدیرعامل توسط پیتر تونستاد جایگزین شده است.[17] در سپتامبر 2015 ، Tidal شروع به فروش دانلود های دیجیتال و سی دی کرد.[18] در دسامبر 2015 ، Tidal جف توگ را به عنوان مدیرعامل شرکت منصوب کرد. تویگ در مارس 2017 شرکت را ترک کرد.[19] ریچارد سندرز در اوت 2017 به عنوان مدیرعامل اعلام شد.[20]

در ژانویه 2017 ، این شرکت همکاری با شرکت بریتانیایی Master Quality Authenticated (MQA) را اعلام کرد که ادعا می کنند ضبط های با کیفیت master را به طور معمول 96 kHz / 24 بیتی با بالاترین وضوح ممکن به مشترکان HiFi خود ارائه می دهد. Tidal تنها شرکت پخش کننده ای است که MQA را ارائه می دهد.[21] MQA یک فرآیند سه بخشی است که در ضبط های موسیقی صوتی دیجیتال شامل: 1) اصلاح و کنترل پاسخ فیلتر دیجیتال پایان به پایان ؛ 2) آماده سازی صدا با کیفیت بالا برای انتقال به گوشی هوشمند یا دستگاه صوتی با استفاده از فرمت فشرده سازی صوتی از دست رفته; و 3) فشرده سازی ضبط برای پخش.[22] در 23 ژانویه 2017 ، شرکت تلفن همراه ایالات متحده Sprint اعلام کرد که 33 درصد سهام Tidal را خریداری می کند ، [23] و گزارش شد که Sprint محتوای منحصر به فرد را به مشتریان Sprint ارائه می دهد.[24] در سپتامبر 2017 ، Tidal با برنامه پورتال وب مرسدس بنز همکاری کرد.[25] رپپر آمریکایی نیکی میناج در یک تبلیغ تبلیغاتی برای مشارکت مرسدس بازی کرد.[26] کاتالوگ موجود در MQA در Tidal در حال حاضر شامل آلبوم ها و تک آهنگ های خاصی از گروه موسیقی یونیورسال ، گروه موسیقی وارنر است, شرکت های وابسته و برخی از توزیع کنندگان مستقل آن ، از جمله خدمات AvidPlay ارائه شده توسط Avid Technology.[27] از نوامبر 2020 ، بزرگترین بخش کاتالوگ MQA موجود در Tidal گروه موسیقی وارنر و شرکت های وابسته آن است که به عنوان بخشی از یک معامله جدید با MQA و گروه موسیقی وارنر در دسترس قرار گرفت.[28] در گذشته ، موسیقی سونی همچنین آلبوم ها و تک آهنگ های خاصی را از کاتالوگ خود در MQA در Tidal ارائه می داد، اما کیفیت آنها بعدا کاهش یافت; استثنا شامل آلبوم های بیونس ، لیموناد و بازگشت به خانه است: آلبوم زنده ، هر دو توسط پارک وود انترتینمنت منتشر شده و توسط برچسب موسیقی سونی کلمبیا رکوردز توزیع شده است (احتمالا ممکن ترین دلیل این استثنا مالکیت Tidal است – Jay-Z شوهر بیونس است).

در سال 2017 ، Tidal مجموعه ای از پادکست ها را برای راه اندازی همان سال اعلام کرد.[29] رپرهای آمریکایی Fat Joe و Joey Badass به ترتیب میزبان “Coca Vision” و “47 دقیقه” بودند.[30][31]

در ژوئیه 2019 ، Tidal ویژگی اعتبارات خود را گسترش داد و اعتبارات موسیقی رسمی تعاملی را در پلتفرم راه اندازی کرد و به کاربر اجازه داد تا روی نوازندگان و سایر مشارکت کنندگان کلیک کند.[32] [33] این اعتبارات توسط برچسب ها و هنرمندان مستقیم به Tidal ارائه می شود.[34]

در مارس 2021 ، اعلام شد که شرکت فناوری مالی Square ، Inc. به توافق رسیده بود که مالکیت اکثریت Tidal را بدست آورد. مربع 297 ميليون دلار پول نقد و سهام براي جزر و مد پرداخت ميکنه و جاي زي يه جاي تخته اي داره جی زی و هنرمندان دیگر که سهام در Tidal دارند ، ذینفع باقی می مانند.[35][36]

در نوامبر 2021 ، Tidal برای اولین بار یک سطح رایگان را معرفی کرد ، اگرچه به طور انحصاری برای ایالات متحده.[37] cd-کیفیت hifi صوتی نیز به تمام برنامه های پرداخت شده معرفی شد ، در حالی که mqa-کیفیت صوتی منحصر به فرد برای طرح جدید HiFi Plus.[37]

فروشگاه دانلود Tidal در اکتبر 2022 بسته شد.[38]
انحصاری پلتفرم [ویرایش]

نقطه فروش برای Tidal در مقایسه با سایر خدمات پخش مانند Spotify و Pandora Radio محتوای انحصاری است که در حال حاضر در دسترس است و برای آینده از هنرمندان فعلی که صاحب شرکت هستند و همچنین دیگران انتظار می رود. محتوای منحصر به فرد موجود در راه اندازی مجدد Tidal شامل تک آهنگ ریحانا “Bitch Better Have My Money” ، اولین ظاهر تلویزیونی White Strips ، Daft Punk’s Electroma (2006) و لیست پخش شخصا توسط Jay-Z ، Beyoncé ، Arcade Fire و Coldplay بود.[39] Tidal در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که “محتوای منحصر به فرد زیادی در راه است”.[40]

کاتالوگ جی زی در Spotify در دسترس نبود اما تقریبا کاملا منحصر به فرد بود جزر و مد[41] تا تولد 50 سالگی او.[42]
مالکیت هنرمندان [ویرایش]

در طول کنفرانس مطبوعاتی ، جی زی ، بیونس ، ریحانا ، کانیه وست ، نیکی میناج ، دافت پانک ، جک وایت ، مادونا ، آرکید فایر ، آلیشیا کیز ، اشر ، کریس مارتین ، کالوین هریس ، ددماو5 ، جیسون آلدین و جی کول به عنوان “صاحبان TIDAL”به صحنه معرفی شدند.[6] [43] [44] اریک هاروی از پیچ فورک در مورد هنرمندانی که صاحب این سرویس هستند اظهار داشت: “این ها 1 درصد موسیقی پاپ در جهان هستند ، این هنرمندان هستند که به برچسب های ضبط پاسخ نمی دهند ، به شرکت ها پاسخ نمی دهند.”[15]

در 30 مارس 2015 ، یک کنفرانس مطبوعاتی در Skylight در ایستگاه Moynihan در شهر نیویورک برگزار شد تا Tidal را به طور رسمی راه اندازی کند.[45] کنفرانس با مقدمه و توضیح مختصری از Tidal آغاز شد. پس از معرفی شانزده هنرمند مشترک Tidal در صحنه ، هنرمند ضبط آلیشیا کیز به نمایندگی از هنرمندان و Tidal صحبت کرد. او اظهار داشت: “بنابراین ما در این روز ، 30 مارس 2015 با یک صدا در وحدت به این امید که امروز یکی دیگر از آن لحظات در زمان باشد ، لحظه ای که برای همیشه مسیر تاریخ موسیقی را تغییر خواهد داد ، گرد هم می آییم. کیز همچنین این رویداد را مانند “فارغ التحصیلی”توصیف کرد.[46] در پایان کنفرانس مطبوعاتی ، همه هنرمندان روی صحنه اعلامیه ای را امضا کردند که ماموریت Tidal را اعلام کرد.[47] Tidal ادعا کرد که 100000 مشترک جدید پس از کنفرانس مطبوعاتی که هنرمندان درگیر در این سرویس را نشان می دهد ، به دست آورده است.[48]

در ژوئن 2015 ، لیل وین به عنوان صاحب هنرمند به لیست این سرویس پیوست و با انتشار انحصاری یک آهنگ در سرویس به نام “Glory”همکاری را آغاز کرد.[49] در 23 فوریه 2016 ، تی آی به عنوان آخرین شریک مالک به لیست خدمات پیوست و با انتشار “Money Talk” ، یک تک آهنگ از آلبوم دهم خود ، Dime Trap ، به طور انحصاری در سرویس و همچنین آلبوم به صورت زنده از مرکز خرید گرینبریار در آتلانتا پخش شد.[50]

در 1 ژوئیه 2017 ، گزارش شد که کانیه وست پس از یک بحث مالی با هیئت مدیره خود[51] در مورد جبران سهم خود در شرکت ، Tidal را به عنوان شریک مالک و سهامدار ترک کرد. وست بعدا خواستار پرداخت 3 میلیون دلار از Tidal برای مشارکت او در تلاش های بازاریابی ، تولید ویدیو و ادعا انتشار آلبوم 2016 خود ، زندگی پابلو شد ، دلیل افزایش 1.5 میلیون مشترک Tidal به زودی پس از انتشار بود.[52] در پاسخ ، Tidal اظهار داشت که غرب نتوانسته ویدیوهایی را که در قرارداد خود وعده داده بود ارائه دهد.[53]
انتشارات [ویرایش]

در آوریل 2015 ، tidal exclusives شامل انتشار ویدئویی از اجرای “Die With You” ، یک آهنگ اصلی هرگز شنیده نشده ، اختصاص داده شده به سالگرد عروسی او و جی زی ، مادونا تیزر ویدیوی موسیقی آینده خود را در آن زمان برای “Ghosttown” منتشر کرد و ریحانا آهنگ جدید و ویدیوی موسیقی خود را “اکسیژن آمریکایی”آغاز کرد.[54][55]

ویژگی ها

در ژانویه 2016 ، Tidal Anti ریحانا را به عنوان یک جریان منحصر به فرد یک هفته ای منتشر کرد.[56] در فوریه 2016 ، Tidal یک نسخه اولیه منحصر به فرد با Kanye West’s The Life Of Pablo را تضمین کرد. وست قول داد که آلبوم “هرگز در هیچ سرویس دیگری [به جز Tidal] ظاهر نخواهد شد” و هرگز برای فروش نخواهد بود.[57] در 23 آوریل 2016 ، بیونس دومین آلبوم بصری خود را منتشر کرد ، لیموناد ، برای پخش منحصرا در Tidal. در 25 آوریل ، برای خرید از طریق آهنگ یا آلبوم در آمازون موسیقی و فروشگاه آی تیونز در دسترس قرار گرفت و در 6 مه ، به خرده فروشان فیزیکی رسید.

آلبوم جی زی 2017 4: 44 در Tidal منتشر شد.[58] سال بعد ، جی زی یک آلبوم همکاری با بیونس منتشر کرد ، همه چیز عشق است ، از طریق Tidal.[59]
پخش زنده [ویرایش]

پخش موسیقی تیدال

Tidal به طور منظم کنسرت ها را به صورت زنده و بر اساس تقاضا از جمله جشنواره Made in America و TIDAL X Brooklyn پخش می کند.[60] [61] در سال 2018 ، Tidal 25مین جام تابستانی سالانه Hot 97 را به صورت زنده پخش کرد.[62] همچنین در سال 2018 ، Tidal با ابتکار عدالت برابر همکاری کرد تا کنسرت صلح و عدالت را به صورت زنده پخش کند.[63] این کنسرت افتتاح یادبود ملی صلح و عدالت و موزه میراث ، هر دو در مونتگومری ، آلاباما واقع شده است.
پذیرایی [ویرایش]

کمی پس از راه اندازی و کنفرانس مطبوعاتی Tidal ، نسخه تلفن همراه این سرویس به 20 برنامه برتر آیفون ایالات متحده رسید. پس از انتقاد از “کمپین بازاریابی خارج از تماس” ، دو هفته بعد ، این برنامه قبلا از 700 رتبه برتر همان لیست خارج شده بود.[64]
ستایش [ویرایش]

گلن پیپلز از بیلبورد نوشت که Tidal برای صنعت موسیقی چیز خوبی بود. او اظهار داشت که بازار جریان ایالات متحده نیاز به “ضربه به پشت” دارد وقتی به نرخ رشد جریان از سال 2014 تا 2015 نگاه می کند. مردم همچنین اشاره کردند که رقابت بیشتر در بازار جریان چیز خوبی است زیرا می تواند منجر به “انتشار بیشتر نوآوری”شود. او به این نتیجه رسید که خدماتی مانند Tidal – که به عنوان پرداخت مقدار قابل توجهی از حق امتیاز به هنرمندان و آهنگسازان ترویج می شود – منجر به این صنعت خواهد شد که به طور کلی مسائل خود را با پخش حق امتیاز حل کند.[65]
انتقاد [ویرایش]

در وب سایت USA Today ، میکا پیترز لیستی از “3 دلیل برای اینکه چرا سرویس پخش جریانی جدید جی زی احمقانه است”منتشر کرد. مقاله بر روی نکاتی متمرکز بود که وفاداری بالا ، مدل کیفیت صوتی بدون ضرر که ترویج می شد “بیش از حد شنونده متوسط”بود. پیترز نگران بود که اکثر شنوندگان هدفون های پیشرفته و مورد نیاز برای تشخیص تفاوت بین صداهای معمولی و با وفاداری بالا (Hi-Fi) ندارند. این مقاله همچنین اظهار داشت که قیمت 20 دلاری برای بازار انبوه مناسب نیست.[66]

هنرمند ضبط لیلی آلن نظرات خود را در مورد Tidal در حساب رسمی توییتر خود بیان کرد. او می ترسید که قیمت بالای Tidal و همچنین محبوبیت انبوه صاحبان هنرمند ، می تواند منجر به فلج کردن صنعت موسیقی و افزایش دزدی دریایی شود. او گفت: “من جی زی را خیلی دوست دارم ، اما Tidal در مقایسه با سایر خدمات پخش کاملا خوب گران است ، او بزرگترین هنرمندان را گرفته است… اونا رو منحصر به Tidal کرد (آیا من درست فکر می کنم ؟ ) ، مردم به صورت دسته جمعی به سایت های دزدان دریایی بازمی گردند”.[67]

جی زی در کنسرت Tidal X: Jah-Z B-Sides[68] به انتقادات با سبک آزاد پاسخ داد. او جزر و مد را با اپل و نایک مقایسه می کند و می گوید که جزر و مد مورد انتقاد منافقانه قرار گرفته است.

تصمیم کانیه وست برای انتشار آلبوم خود The Life of Pablo به عنوان یک انحصاری پخش جریانی منجر به انتقاد طرفداران شد ، که احساس کردند که انحصاری پخش می تواند دزدی دریایی را ترویج دهد. این آلبوم در تاریخ 17 فوریه 2016 بیش از 500000 بار دزدیده شد.[69] وست بعدا این آلبوم را برای پخش در خدمات رقابتی در دسترس قرار داد.[70] در ژوئیه 2017 ، وست قرارداد خود را با Tidal خاتمه داد و ادعا کرد که این سرویس 3 میلیون دلار به او بدهکار است.[71]
امور مالی و حقوق [ویرایش]

یکی از هنرمندان اعلام کرده است که حق امتیاز هنرمندان در هر آهنگ از آسپیرو / تیدل در حال حاضر بیش از سه برابر حقوق اسپاتیفی است ، اما ممکن است حق امتیاز کاهش یابد تا بازده کافی سرمایه گذاری را فراهم کند.[72] جی زی در مصاحبه ای با بیلبورد اظهار داشت که هنرمندان با پخش جریانی بیشتر از Spotify پرداخت می شوند و اظهار داشت: “آیا هنرمندان پول بیشتری کسب می کنند ؟ حتی اگه به معنی سود کمتر برای خط پایینی ما باشه ؟ مطمئنا.”[15] در همان مصاحبه ، او همچنین تاکید کرد که خدمات برای مردم “پایین تر از زنجیره غذایی”است.[15]

در 27 فوریه 2016 ، Yesh Music ، LLC و جان امانوئل از گروه دلار آمریکا یک پرونده دعوی گروهی 5 میلیون دلاری را آغاز کردند که ادعا می کرد Tidal هنوز هیچ یک از پرداخت های حق امتیاز حاصل از پخش 116 آهنگ تحت حق نسخه برداری گروه را جبران نکرده است. این پرونده همچنین Tidal را متهم کرد که از شماره های معیوب برای پرداخت هنرمندان استفاده کرده است در حالی که همچنین این افراد را 35 درصد تضعیف کرده است. پاسخ Tidal اظهار داشت که آنها در واقع به طور کامل در مورد تمام حق امتیاز برای گروه به روز هستند و مالکیت معنوی را از سرورهای خود حذف کرده اند.[73][74][75]
جنجال [ویرایش]

در ژانویه 2017 ، روزنامه نروژی Dagens Næringsliv (“تجارت امروز”) گزارش داد که اسناد داخلی را دریافت کرده است که تعداد مشترکین کمتری را نسبت به آنچه که توسط Tidal و صاحبان آن به طور عمومی اعلام شده است ، نشان می دهد ، تنها 350 ، 000 کاربر در سپتامبر 2015 (در تضاد با ادعای جی زی که این سرویس یک میلیون کاربر دارد) و 850 ، 000 مشترک تا مارس 2016 ، به جای 3 میلیون مشترک ادعا شده توسط سرویس (که ممکن است توسط کاربران که از یک آزمایش رایگان استفاده می کردند ، افزایش یافته است).[76][77]

در ماه مه 2018 ، Dagens Næringsliv گزارشی را منتشر کرد که Tidal را به جعل عمدی تعداد پخش برای آلبوم های Lemonade بیونس و Kanye West The Life of pablo متهم کرد و در نتیجه حق امتیاز بالا را به برچسب های ضبط هنرمندان پرداخت کرد. این روزنامه گزارش خود را با یک مطالعه جامع پشتیبانی کرد[78] از مرکز امنیت سایبری و اطلاعات دانشگاه علوم و فناوری نروژ در Gjøvik. Variety گزارش داد ، سرویس موسیقی ، که” به ندرت داده های خود را به طور عمومی به اشتراک گذاشته است “، به عنوان پلتفرم پخش منحصر به فرد برای هر دو آلبوم ، ” ادعا کرد که آلبوم وست در 10 روز اول انتشار در فوریه 2016 250 میلیون بار پخش شده است ، در حالی که ادعا می کند فقط 3 میلیون مشترک دارد – ادعایی که به این معنی است که هر مشترک به طور متوسط هشت بار در روز آلبوم را پخش می کند ؛ و آلبوم بیونس در 15 روز اول انتشار در آوریل 2016 306 میلیون بار پخش شده است.”[79]

“تعداد شنوندگان بیونس و کانیه وست در Tidal به آهنگ چند صد میلیون نمایشنامه جعلی دستکاری شده است که به هزینه هنرمندان دیگر پرداخت های زیادی را ایجاد کرده است. این ادعا را بر اساس داده های موجود در یک هارد دیسک است که “شامل میلیاردها ردیف [داده های داخلی جزر و مد] است: زمان و عنوان آهنگ ، شناسه های کاربر و کد های کشور”

شرکت هر گونه سوء رفتار را رد کرد.[80] پس از این اتهامات ، انجمن جمع آوری نروژ تونو شکایت رسمی پلیس را علیه Tidal ثبت کرد. سازمان موسیقی دانمارک Koda همچنین اعلام کرده است که یک حسابرسی مستقل از داده های جزر و مد انجام خواهد داد.[81] [نیاز به به روز رسانی]
بحث کیفیت صوتی MQA[ویرایش]

پس از شک و تردید در مورد جزر و مد و mqa ادعا می کند ، بدون تأیید مستقل ، کیفیت صدا MQA بهتر از کدگذاری استاندارد PCM است ، مانند “MQA به اعضای ما یک تجربه گوش دادن طبیعی تر ، قابل باور تر ، درگیر کننده و عمیق تر ارائه می دهد” ، [82] یک YouTuber معروف به GoldenSound مجموعه ای از تست ها را انجام داد[83][84] برای انتشار سیگنال های تست صوتی غیر موسیقی به پلتفرم که رد شد زیرا “رمزگذار MQA قادر به رمزگذاری فایل نبود.”GoldenSound سپس با موفقیت مرحله اعتبارسنجی کدگذاری MQA را با پنهان کردن سیگنال های تست اضافه شده به موسیقی ، مانند سر و صدا سفید ، پاسخ انگیزه عبور داد, یک موج مربع ، یک سیگنال تست 32 تن و توالی تست RMAA با موسیقی خود تولید شده متناوب است. او نسخه 44.1 kHz و نسخه 88.2 kHz را آپلود کرد که از پارامترهای رمزگذاری کننده فراتر رفت که به منظور اجازه پردازش MQA بدون از دست دادن ، تحریف یا فشرده سازی قابل شنیدن بود. پس از مقایسه فایل تست اصلی با فایل کدگذاری شده MQA ، نشان داده شد که نسخه های کدگذاری شده MQA آپلود شده به Tidal بسیاری از سیگنال های تست را تحریف کرده اند و در نسخه 88.2 kHz ، نویز فرکانس بالا را به کل فایل اضافه کرده اند. فایل های تست غیر کدگذاری شده با همان فایل های آپلود شده به سایر سرویس های پخش مقایسه شدند ، به طور برجسته Deezer ، که هیچ از دست دادن یا فشرده سازی اضافه نشده بود ، نشان می دهد که کدگذاری MQA بود که کیفیت فایل را کاهش داده بود. بیانیه نهایی GoldenSound این بود که MQA بی ضرر نیست ، از دست دادن است و با استاد اصلی متفاوت است و اصلا این نیست که هنرمند چگونه قصد دارد به آن گوش دهد.[84] فایل های آزمایشی آپلود شده به Tidal به زودی پس از ارسال ایمیل به MQA با سوال کردن در مورد مشروعیت و روش های توصیه شده برای کدگذاری به MQA حذف شدند و اظهار داشتند که هیچ روش قابل دوام یا آسان برای آزمایش ادعاهای آنها در مورد بی ضرر بودن ، حتی برای هنرمندان مستقل وجود ندارد. این آزمایش ها توسط GoldenSound توسط بازبینی کنندگان مستقل به دلیل استفاده از سیگنال های تست که پارامترهای رمزگذاری MQA را که در موسیقی تولید شده توسط برچسب های ضبط و سایر منابع قانونی برآورده می شود ، نقض کرده است ، بی اعتبار شده است.[85][86]

نوازنده نیل یانگ موسیقی خود را پس از تبدیل به MQA و برچسب “استاد”از Tidal حذف کرد. یانگ از کیفیت صوتی و طرح کسب و کار MQA انتقاد کرد: “استاد TIDAL تخریب اصل است تا آن را در جعبه ای که حق امتیاز را جمع آوری می کند ، قرار دهد. این پول در نهایت توسط شنوندگان پرداخت می شود ، من پشت آن نیستم. من از اونجا خارج شدم رفته اربابان من اصل هستند.”[87] دیسکوگرافی یانگ از آن زمان به این سرویس بازگشته است.[88]

پخش گسترده آهنگ در تیدال

به عنوان یک موزیسین یا خواننده، باید مطمئن شوید که موزیکتان به خوبی و در مقیاس گسترده، به گوش مخاطبان برسد. میزان دیده شدن کار شما، در نهایت برای شما طرفدار می سازد و جایگاه هنری شما را در کل مارکت موزیک ، در بین سایر خواننده ها مشخص می کند. دیده و شنیده شدن موزیک مهم ترین هدفی است که بعد از تولید آن باید برایش برنامه ریزی کنید؛ زیرا موزیک برای شنیده شدن ساخته شده است و اگر قرار باشد به درستی شنیده نشود، می توان گفت عملاً بلااستفاده است. حالا سوالی که بعد از تهیه و تولید موسیقی پیش می آید این است که چگونه موزیک خود را پخش کنیم که هم قیمت پخش موزیک به صرفه باشد و هم رسانه معتبر و پربازدیدی را انتخاب کرده باشیم؟

یکی از معیار های دیده شدن موزیک، وضعیت پخش آن آهنگ است. انتشار گسترده موزیک یا همان پخش سراسری آهنگ می تواند تضمین کننده شنیده شدن موزیک شما باشد. پخش سراسری آهنگ به مجموعه برنامه ریزی های انتشار آهنگ در مقیاس بزرک و وسیع گفته می شود که طی فرایند های گسترده به تبليغ موسيقی شما می پردازد. موارد بسیاری در میزان تاثیر و بازدهی پخش سراسری موزیک  تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، از جمله این موارد می توان به مواردی مثل نوع رسانه و سایت های پخش موزیک ، شرکت پخش آثار موسيقی که آن را برای پخش موزیک انتخاب می کنید و همینطور میزان هزینه تبلیغات موسیقی شما اشاره کرد.

رادیو ام ام سی به عنوان مرجع رسمی ارائه سرویس های پخش گسترده آهنگ و ساخت صفحات رسمی از جمله طراحی سایت شخصی و ساخت صفحه ویکی پدیا، با تجربه چند ساله خود شما را در دیده شدن هرچه بیشتر آثار هنریتان همراهی می کند. برای مشاهده خدمات رادیو ام ام سی به بخش منو» سرویس ها مراجعه کنید و در صورتی که قصد پخش سراسری آهنگ خود را دارید، برای مشاهده شرایط ، تعرفه پخش موزیک روی دکمه زیر کلیک کنید. ما برای شما سه پلن حرفه ای در نظر گرفته ایم که به واسطه آن نه تنها موزیک خود را در سطح بین المللی پخش کنید

پخش آهنگ سراسری

منابع بیشتر برای پخش موزیک در تیدال :

کامنت‌ها »

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *